مسابقه طراحی باغ وحش

مسابقه طراحی باغ وحش

تفکر برای طراحی باغ وحش

محیط باغ وحش ها در چند سال آینده تغییر خواهد یافت. با تحولات اساسی در این مفهوم روبرو هستیم. بیش از چند دهه است که ثابت شده اسارت حیواناتَ در بیشتر موارد در شرایط اسفناکی است، ‌به نحوی که کیفیت زندگی و طول عمر آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. به طور فزاینده ای رفاه بیش از ۳.۵ میلیون حیوان در سراسر جهان مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.طراحی باغ وحش ها با استعمار و کشف دنیای جدید مرتبط است که بایستی سازگار با نیازهای جدید تکامل یابد. پرسش این است که چگونه این کار انجام خواهد گرفت.

تغییر نگرش در طراحی باغ وحش

در طول زمان طراحی باغ وحش ها تکامل یافته، به نحوی که فراتر از جمع کردن حیوانات و‌ نمادی از قدرت و عظمت امپراطوری ‌که به طور انحصاری برای لذت جمعی است تعریف شده و چنین تکاملی با علاقه مندی به فنآوری و معماری و احتمالات وسیع تر با تحقیق و مطالعه ترکیب شده است. چنین احترام فزاینده ای برای حیوانات پیرامون ما به این معناست که افراد بیشتری در تلاش برای مراقبت و حداکثر رساندن رفاه حیوانات هستند.

چالش طراحی باغ وحش

«آرک استورمینگ» فراخوانی برای دریافت پیشنهادات اعلام کرده است تا زیرساختی ایجاد شود تا در مفهوم باغ وحش تجدید نظر و پیچیده تر از قبل طراحی شود به نحوی که تفکر درباره ی حیوانات و محافظت از آن ها و فراتر از نمایش برای لذت انسان ها در نظر گرفته شود. این پروژه در باغ وحش کنونی بارسلونا واقع شده است. گونه های حیوانی که در باغ وحش هستند همچنین نحوه ی توزیع آن ها، در اختیار شرکت کننده قرار خواهند گرفت. همچنین، کاربرد دوباره یا حذف زیرساخت های موجود باغ وحش بارسلونا اختیاری خواهد بود.

جدول زمان بندی طراحی باغ وحش

ثبت نام اولیه در ۱۵ ژانویه رو به عموم گشوده شد
ثبت نام اولیه در ۱۴ فوریه بسته خواهد شد. (۲۵ بهمن ۱۳۹۶)
ثبت نام عادی در ۱۴ مارچ بسته خواهد شد.(۲۳ اسفند ۱۳۹۶)
ثبت نام پیشرفته در ۱۵ مارچ به روی عموم گشوده خواهد شد.(۲۴ اسفند ۱۳۹۶)
مهلت ارسال پروژه ی نهایی آوریل ۱۸ می باشد.(۲۹ فروردین ۱۳۹۷)
اسامی برندگان نهایی در ۳ می (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) اعلام خواهند شد.
برای اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجه کنید:
www.archstorming.com
برای ثبت نام به وب سایت زیر مراجعه کنید:
http://www.archstorming.com/register.html