موزه یادبود پسر یانگ وون

مکان هامان کره جنوبی

معمار Lee Eunseok + Atelier KOMA

مساحت ۱۲۶۸٫۰ مترمربع

سال ساخت ۲۰۱۶

ایده طراحی موزه یادبود

این پروژه معماری، بنای یادبود برای وطن پرست ملی پسر یانگ وون است که مکان مقدس کلیسای پروتستان را در دوران استعمار ژاپن، راه اندازی کرد. ایده طراحی موزه یادبود  «فضای سمبولیک» است، که در آن سه ذهنیت یانگ وون ، «مقاومت»، «فداکاری» و «صلح» در سه فضای نمایشگاهی به تصویر کشیده شده است.

حجم موزه

حجم استوانه ای بتونی موزه، فرم بسته ای است که از فضای بیرونی جدا شده و نمادی از یادبود را به خوبی نشان می دهد. همزمان به آسمان بالا و فضای آب زیر آن باز می شود. حجم موزه «حجم مرتفع شده ای است» که یک گوشه استوانه با یک دیوار بتونی با بافت متفاوت نگاه داشته شده است.جاده ی باریکی در حجم وجود دارد، که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که به طور غیرمستقیم درد جسمی و روانی وصف ناپذیری که یانگ وون باید در طول عمر خود تحمل کند را تجربه کنند،  ، فضایی است که  بازتابی از قدم های یانگ وون است.

فضای نمایشگاهی موزه

فضای نمایشگاهی این یادواره  همانند فضاهای نمایشگاهی آثار باستانی در موزه نیست. این یادمان بیش از یک سالن نمایشگاهی معمولی از آثار باستانی است. «موزه ای از فضاها برای یادبود» که میراث معنوی پسر یانگ وون را از طریق معماری در بر می گیرد.