معرفی مختصر

معرفی مختصر جان راسکین

جان راسکین در هشتم فوریه سال ۱۸۱۹ در لندن انگلستان متولد شد. جان راسکین یک هنرمند، نظریه‌پرداز انگلیسی و منتقد هنری برجسته‌ی دوران ویکتوریا و همچنین متفکر برجسته‌ی و نویسنده‌ای در زمینه معماری، زمین شناسی، ادبیات، اقتصاد وسیاست بود. جان راسکین عاشق طبیعت و آثار وی الهام گرفته شده از پرندگان،گیاهان و مناظر طبیعی ود. وی آموزش‌های اولیه را در منزل پدرش وکلاس‌های خصوصی آموخت و در سال ۱۸۳۵ در دانشگاه آکسفورد ثبت نام کرد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی جان راسکین

وی در جوانی به کشورهای متعددی سفر کرد و مناظر و ساختمان‌های متعددی را در طول سفر مشاهده کرد. در اواسط دهه ۱۹۳۰ وی مقالات متعددی را نوشت و در سال ۱۹۴۳ جلد اول کتابی با عنوان « نقاشان مدرن» به چاپ رسید. در این کتاب درباره نقاشان برتر منظر پس از رنسانس نوشت این کتاب به اندازه‌ای معروف شد که در هفده سال آینده چهار جلد به آن اضافه شد. در حالی که کتاب اول درباره‌ی آخرین آثار ترنر بود کتاب دوم درباره‌ی نمادگرایی در هنر الهام گرفته شده از طبیعت بود.

افتخارات

افتخارات جان راسکین

جان راسکین همچنین به معماری به ویژه معماری دوره احیای گوتیک علاقه فراوانی داشت. در سال ۱۸۴۹، وی کتاب «هفت مشعل معماری» را نوشت که عبارت است از هفت قسمت : فداکاری، حقیقت، قدرت، زیبایی، زندگی، حافظه و اطاعت. وی درسال ۱۸۵۱ کتابی با عنوان پادشاه رودخانه طلایی نوشت که داستانی مصور از پیروزی عشق، محبت، و خوبی بر بدی بود.

جوایز

جوایز جان راسکین

از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۳ یادداشت‌ها واسکیس‌های فراوانی را انجام داد که در نهایت تبدیل به سه جلد کتاب شد. عنوان کتاب «سنگ‌های ونیز» بود. کتاب بر پایه‌ی تاریخ تکنیکی ونیز از دوره رومانسک تا رنسانس شکل گرفت. به عنوان نقاش آبرنگ سرانجام آثارش را در نمایشگاهی در ایالات متحده و انگلیس به نمایش گذاشت. وی همچنین مدرس رشته هنر و معماری بود و در نمایشگاه گنجینه‌های هنری، منچستر در سال ۱۸۵۷ سخنرانی با عنوان اقتصاد سیاسی هنری برگزار کرد. وی در سن هشتاد سالگی در ژانویه سال ۱۹۰۰درگذشت.

جان راسکین
جان راسکین
برجسته رشته زمین شناسی ، ادبیات ، اقتصاد وسیاست

یک هنرمند، نظریه‌پرداز انگلیسی و منتقد هنری برجسته‌ی دوران ویکتوریا و همچنین متفکر برجسته‌ی و نویسنده‌ای در زمینه معماری