معرفی مختصر

معرفی مختصر سزار پلی

در ۱۲ اوکتبر ۱۹۲۶ در سان میگل توکومان، آرژانتین سزار پلی به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در دانشکده معماری در دانشگاه الی‌نویز به پایان رساند، در سال ۱۹۵۲ به ایالات متحده مهاجرت کرد و در سال ۱۹۶۴ شهروند آمریکایی شد. وی به عنوان مدیر دانشکده‌ی معماری دانشگاه ییل از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۴ پذیرفته شد.آثار معمار او با بیش از ۱۵۰ اثر برتر شناخته شده است. موسسه‌ی آمریکایی معماران در سال ۱۹۸۹ به استودیوی معماری وی جایزه‌ی ویژه خود را اختصاص داد. مدال طلای AIA در سال ۱۹۹۵یکی از جوایز ارزنده‌ای از میان جوایز متعددی است که به وی اعطا شد. در سال ۲۰۰۴، برای طراحی برج‌های پتروناس، کولالامپور،جایزه‌ی آقاخان را دریافت کرد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی سزار پلی

سزار پلی یکی از مشهورترین معماران جهان است که معابد سرمایه‌ گرایی را در سراسر جهان ساخته است از آن جمله‌ اند برج‌ های دوقلو در مالزی که مرتفع‌ ترین سازه‌های سیاره‌ی زمین هستند و مکانی برای عبادت در دانشگاه خاویر. همچنین او ، یکی از اعضای معماران موسسه‌ی آمریکاست و به عنوان یکی از ده معمار دارای نفوذ و قدرت جهان معرفی شده است. در طی دوره‌ی طولانی حرفه‌ای خویش، این معمار ساختمان‌ هایی همانند مرکز مالی جهانی در شهر نیویورک، اداره‌ی کل انرون در هوستون، برج‌ های دو قلوی پتروناس در کوالالامپور، مالزی و کلینیک کلیولند را طراحی کرده است. او می‌گوید:«هیچ‌چیز برای من لذت بخش‌ تر این نیست که از ساختمان‌ هایم زمانی‌ که به اتمام رسیده‌اند بازدید نمایم.

افتخارات

افتخارات سزار پلی

مثل این‌ است که معجزه‌ ای رخ داده باشد. ماه‌ ها و حتی سال‌ ها رویا و تلاش در نهایت به واقعیت تبدیل شده است.». همچنین سزار پلی می‌گوید:« ایده‌ی ساختن بنایی با اهداف و مقاصد معنوی نه اهداف تجاری و مالی بی‌نهایت برای من جذاب است زیرا سبب شده که تصوری را از ساختمانی را که بایستی با مقاصد معنوی طراحی شود و در نهایت چه احساسی ساکنان خواهند داشت مجسم کنم، مضطرب و هیجان‌زده هستم تا واقعیت شکل بگیرد ».

جوایز

جوایز سزار پلی 

بخشی از جوایز وی عبارتند از :
مدال طلای AIA در سال ۱۹۹۵.
موسسه‌ی آمریکایی معماران جایزه ی ویژه ی خود را به او تقدیم کرد.
جایزه‌ی آقاخان برای برج های کوالالامپور.
آثار دیگر وی عبارتند از:
پایانه شماره ۲ فرودگاه بین‌المللی توکیو.
ساختمان مالی بین‌المللی هنگ کنگ.
مرکز اقتصادی در نیویورک.

سزار پلی
سزار پلی
فردی برجسته در کشور آرژانتین

آثار معمار سزار پلی با بیش از ۱۵۰ اثر برتر شناخته شده است.