معرفی مختصر

معرفی مختصر لویی کان

لویی کان در سال ۱۹۰۱ در کشور استونی به دنیا آمد و پس از کسب مهارت در دفاتر معماری متعدد در فیلادلفیا استودیوی خود را در سال ۱۹۳۵ بنیاد نهاد. وی علاوه بر کسب مهارت در دفتر شخصی خویش به عنوان استاد و منتقد طراحی در دانشگاه معماری ییل از سال ۱۹۴۷ تا سال ۱۹۵۷ تدریس می‌کرد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی لویی کان

لویی کان از سال ۱۹۵۷ تا زمان مرگ،‌ وی استاد معماری دانشگاه طراحی پنسیلوانیا بود. او سبکی را بنیان نهاد که به یادماندنی و منسجم است، ‌ساختمان‌های سنگین وی در بیشتر بخش‌ها وزن و مصالح خود را پنهان نمی‌کنند. بسیاری از آثار وی که فراتر از سبک مدرن هستند و بیشتر آثار وی ساخته نشده‌اند و در حد اندیشه‌ های فلسفی باقی مانده‌اند. وی همچنین مدال طلای AIA و مدال طلای RIBA را از آن خود کرده است.
از سال ۱۹۲۰-۱۹۲۴ تحصیل در رشته معماری در دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا.
از سال۱۹۴۷-۱۹۵۷ تدریس در دانشگاه ییل.
از سال ۱۹۵۰-۱۹۵۱ به روم رفت و بر روی معماری روم تحقیق کرد.
از سال ۱۹۵۷-۱۹۶۱ تدریس در دانشگاه پنسیلوانیا.

افتخارات

افتخارات لویی کان

اجرای اولین ساختمان‌ های کان از سال ۱۹۲۵ آغاز شد و تا اوسط دهه ۵۰ چندین اثر وی در آمریکا و حتی در جهان شناخته شد. در آثار کان تجربیات معماری مدرن، الهامات از کلاسیسم یونان و معماری قرون وسطی و معماری اسلامی دیده می‌شود. کارهای معماری لویی کان از طریق پنج اصل ثابت قابل تشخیص است: ۱- احساس ترکیب در کل بنا ۲- استفاده از مواد و مصالح ساختمانی متناسب با طبیعت آن‌ها ۳- احساس فضای معماری به عنوان هدف اصلی ۴- اهمیت نور به منزله بخشی از طرح ۵- تناسب‌ ها و ارتباط‌ های معمارانه.
در کارهای فلسفی وی نیز چهار عنوان مد نظر بوده است:
۱- سکوت و نور.
۲- احساسات انسانی.
۳- احساس مکانی.
۴- نهادهای اعتقادی انسان.

جوایز

جوایز لویی کان

لویی کان در سال ۱۹۵۳ در موسسه آمریکایی معماری آمریکا (AIA) عضو هیئت تحریریه و در سال ۱۹۶۴ عضو موسسه ملی هنر و نامه شد. به کان در سال ۱۹۶۴ مدال فرانک پی. براون اهدا شد و در سال ۱۹۶۵ به آکادمی ملی طراحی به عنوان دانشیار انتخاب شد. وی عضو انجمن آکادمی هنر و علوم آمریکایی در سال ۱۹۶۸ بود و مدال طلای AIA، بالاترین جایزه AIA را در سال ۱۹۷۱، و مدال طلای سلطنتی توسط RIBA در سال به وی ۱۹۷۲ اهدا کردند.

لویی کان
لویی کان
فردی برجسته در کشور استونی

لویی کان در سال ۱۹۰۱ در کشور استونی به دنیا آمد و پس از کسب مهارت در دفاتر معماری متعدد در فیلادلفیا استودیوی خود را در سال ۱۹۳۵ بنیاد نهاد.