معرفی مختصر

معرفی مختصر کوپ هیمل بلاو‎

کوپ هیمل بلاو‎ شرکت طراحی معماری است که در وین اتریش در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و در حال حاضر دارای شعبه‌ هایی در لس‌آنجلس، ایالات متحده، مکزیکو و گوادالاخار است.به زبان آلمانی «کوپ» به معنای «مشارکت و تعاون» است و «هیمل» به معنای «آسمان یا بهشت» و «بلاو» به معنی آبی است. در مجموعه می‌توان آن را با عنوان «مشارکت آسمان آبی» و یا «ساختمان/ ساخت‌وساز بهشت» نامید.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی کوپ هیمل بلاو‎

کوپ هیمل بلاو‎ توسط ولف پریکس Wolf Prix، هلموت سوزیسنکی Helmut Sqiczinsky و مایکل هولزر Michael Holzer بنیانگذاری شد و توسط پیتر آیزنن،‌ زاها حدید و فرانک گری در نمایشگاه سال ۱۹۸۸ با عنوان «معماری دیکانستراکتیو» در موزه هنر مدرن مورد تحسین بین‌المللی واقع شد. آثار آن‌ها گستره‌ای از ساختمان‌های تجاری تا پروژه‌های مسکونی است. این دفتر از آغاز سعی داشته است که پارادایم معمول در طراحی را تغییر دهد و دفتری را توسعه بخشد که بر اساس رویکرد واقع‌گرایانه طراحی رادیکال است. طرح مایه‌ی این تیم طراحی بر این اساس است که اشکال پیچیده برگرفته شده از فرایند پیچیده‌ای هستند که در طی مدل‌سازی‌های سه بعدی، ابزار پارامتریک، اسکیس و طراحی‌هایی صورت می‌پذیرند که در نهایت منجر به نتیجه و طرحی غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند.

افتخارات

افتخارات کوپ هیمل بلاو‎

فلسفه دفتر آن‌ها در دهه‌ ۱۹۸۰ به صورت شعار زیر خلاصه می‌شود که «معماری باید شعله‌ور شود».«ما به دنبال معماری هستیم که چیز بیشتری را ارایه می‌دهد. معماری که می‌پیچید و حتی در هم می‌شکند. معماری که می‌درخشد… اشک می‌ریزد و حتی پاره می‌شود. معماری باید بی‌مهابا، آتشین،سخت، زاویه‌دار، وحشیانه، رنگارنگ، افسونگر رویایی و… باشد و قلب را بایستاند.»

جوایز

آثار و جوایز کوپ هیمل بلاو‎

۲۰۰۲ مدال طلا برای شایستگی به ایالت فدرال وین، اتریش.
۲۰۰۵ جایزه معماری آمریکا.
۲۰۰۸ جایزه RIBA اروپا برای BMW World.

آثار وی عبارتند از :

انتزاع باغ‌های چینی در مرکز هنر شانگهای.
موزه هنرهای معاصر ام او سی ای پی ایی.
کلیسای مارتین لوتر.
ساختمان بی‌.ام‌.دبلیو.
دفتر مرکزی گروه بیمه چین.
موزه جدید هنر استرانگولی.
نمایشگاه ریوا دل گاردا.
الحاقیه‌ی بام فالکسترس.
دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشیِ نُه.

کوپ هیمل بلاو‎
کوپ هیمل بلاو‎
گروهی برجسته در کشور اتریش

کوپ هیمل بلاو شرکت طراحی معماری است که در وین اتریش در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد.