معرفی مختصر

معرفی مختصر جیمز استرلینگ

جیمز استرلینگ معمار بریتانیایی است که به عنوان معماری بی‌نظیر و نوآور در ساختار بین‌المللی پس از جنگ شناخته شده است. استرلینگ در گلاسکو، اسکاتلند در سال ۱۹۲۶ متولد شد. وی در دانشگاه لیورپول در مدرسه معماری تحصیل کرد و همکاری با جیمز گوان در لندن را در سال ۱۹۵۶ آغاز کرد. در طول یک دوره‌ی هفت ساله  پروژه‌های معماری قابل توجهی را طراحی کردند، به ویژه آپارتمان باغ در هم کام(۱۹۵۵-۱۹۵۸)، ساختمان مهندسی منی در دانشگاه لیسستر (۱۹۵۸-۱۹۶۳)، مرکز هنرهای نمایشی دانشگاه کرنل، موسسه تحقیقاتی/اجتماعیWZB  و ساختمان تاریخ دانشگاه کمبریج (۱۹۶۴-۱۹۶۷).

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی جیمز استرلینگ

در سال ۱۹۷۱، استرلینگ همکاری با مایکل فیلفورد را آغاز کرد. مقیاس و تعداد پروژه‌های خود را توسعه دادند و پروژه‌هایی نظیر موزه‌ها، گالری‌ها، کتابخانه و تئاتر را ساختند. از سال ۱۹۸۰، مرکز علوم اجتماعی در برلین؛ مرکز هنرهای نمایشی برای دانشگاه کورنل؛ پروژه‌هایی به عنوان گسترش کلور برای گالری تیت در لندن؛ موزه‌ی آرتور ساکلر و الحاقاتی برای موزه فاگ هاروارد را ساختند؛ و برنده رقابت طراحی برای نوو استسگالری در اشتوتگارت آلمان شدند.در مقاله‌ای نوشته شده در سال ۱۹۷۹ برای کتابی با عنوان «معماران معاصر»، استرلینگ گفت: «من باور دارم که اشکال ساختمان بایستی نشانگر استفاده و روش زندگی ساکنان باشد، از این رو به احتمال زیاد بایستی غنی و متنوع در ظاهر باشد…، و بیان آن بعید است ساده باشد …»

افتخارات

افتخارات جیمز استرلینگ 

در ساختمانی در آکسفورد که چند سال پیش ساخته شد (ساختمان فلوری، کالج کوئین، آکسفورد، ۱۹۷۱)، طراحی بر این مبنا شکل گرفته است که بتوانید عناصر تاریخی نظیر حیاط مرکزی، برج‌های دروازه ورودی، صومعه‌؛ را تشخیص دهید و همچنین جسم مرکزی جایگزین آبنماهای سنتی و مجسمه بنیانگذار کالج تعبیه شد. در این روش امید است که دانشجویان و عموم مردم از گذشته فرهنگی خود جدا نباشند.علاوه بر آموزش در اروپا، وی به عنوان استاد چارلز داونپورت در دانشگاه ییل از سال ۱۹۶۷ خدمت کرده است.

جوایز

جوایز جیمز استرلینگ 

جیمز استرلینگ در سال ۱۹۷۷ مدال آلوار آلتو را از آن خود کرد و مدال طلای RIBA در سال ۱۹۸۰ و جایزه پریتزکر در سال ۱۹۸۱ به وی اهدا شدند. علاوه بر آموزش در اروپا.

جیمز استرلینگ
جیمز استرلینگ
فردی برجسته در بریتانیا

جیمز استرلینگ معمار بریتانیایی است که به عنوان معماری بی‌نظیر و نوآور در ساختار بین‌المللی پس از جنگ شناخته شده است.