معرفی مختصر

معرفی مختصر فیلیپ جانسون

فیلیپ جانسون در سال ۱۹۰۶ در کلیولند، اوهایو متولد و به عنوان یکی از مقتدرترین نیروهای معروف در معماری شناخته شد. قبل از طراحی نخستین ساختمانش در سن سی‌وشش سالگی، جانسون به عنوان منتقد، نویسنده، تاریخ‌نویس، مدیر موزه و نه معمار مشغول به کار بود. در سال ۱۹۴۹، پس از کار به عنوان مدیر موزه هنرهای مدرن در دپارتمان معماری، جانسون خانه‌ای برای خود در نیوکنن، کانکتیکات به عنوان پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد طراحی کرد که با عنوان «خانه شیشه‌ای» معروف شد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی فلیپ جانسون

وی به معنای واقعی اصطلاح «مدرسه بین‌المللی معماری» را برای نمایشگاهی در MOMA برپا کرد. جانسون کسی بود که بازدید میس‌ون در روهه و همچنین لوکوربوزیه را به ایالات متحده سازماندهی کرد. وی حتی سفارش میس ون دروهه را برای طراحی آپارتمانی در نیویورک فراهم کرد. بعدها، وی با میس بر روی پروژه‌ای که بعدها بلندترین آسمانخراش شناخته شده است، «ساختمان سی‌گرام» در نیویورک همکاری کرد.

افتخارات

افتخارات فلیپ جانسون

در حدود دهه‌ی پنجاه، جانسون در حال تجدید نظر درباره دیدگاه‌های نخستینش بود که با ساختمانی برخورد کرد که یکی از بحث‌برانگیزترین آثارش در دوره‌های بعدی شد،«ساختمان دفتر مرکزی AT&T در نیویورک». با همکاری جان برگر از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ در مدت زمان بیست سال آن‌ دو توانستند پروژه‌های خارق‌العاده‌ای را طراحی کنند.

جوایز

جوایز فلیپ جانسون

فهرستی از پروژه‌هایی که فلیپ جانسون طراحی کرده است عبارتند از: پی‌پی‌جی پلیس در پیتزبورگ – کلیسای کریستال در گاردن گروو واقع درکالیفرنیا – خانه شیشه‌ای – ساختمان سی‌گرام – ساخت برج ای تی اند تی در منهتن که اکنون با نام برج سونی شناخته می شود، در سال ۱۹۸۴ – سنتوری نئو جرجین – دانشگاه هیوستون – ساختمان کالج معماری هاینس- طراحی مجموعه تئاتر ایالتی نیویورک.

فیلیپ کورتلیو جانسون
فیلیپ کورتلیو جانسون
یکی از مقتدرترین نیروهای معروف در معماری

مدیر موزه هنرهای مدرن در دپارتمان معماری.