معرفی مختصر

معرفی مختصر والتر گروپیوس

در ۱۸ می ۱۸۸۳ سال در برلین به دنیا آمد. معمار آمریکایی آلمانی و مدرس، کسی که در سال های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸ به عنوان مدیر مدرسه ی باوهاوس منتصب و تاثیر عمده ای بر روی توسعه ی معماری مدرن گذاشت. آثار وی از آن جمله اند ساختمان مدرسه و مسکن برای هیات علمی در باوهاوس، مرکز فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد، و سفارت ایالات متحده در آتن. والتر گروپیوس ، پسر یک معمار، معماری را در موسسه ی فنی در مونیخ و در برلین-شارلوتنبرگ فرا گرفت. وی به مدت کوتاهی در شرکت معماری در برلین مشغول به کار شد و سپس به خدمت سربازی رفت. وی قبل از به پایان رساندن مدرسه ی معماری ، اولین ساختمان هایش را ساخت از آن جمله اند کلبه های کارگران مزرعه در پومرنیا در سال ۱۹۰۶. سپس به مدت یک سال وی به ایتالیا، اسپانیا،‌ و انگلستان سفر کرد، و در سال ۱۹۰۷ به دفتر معماری پیتر بهرنس در برلین پیوست، جایی که به همراه دو معمار دیگر لوکوربوزیه و میس ون در روهه مشغول به کار شد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی والتر گروپیوس

راهبری فکری رو به رشد گروپیوس در دو اثر طراحی وی در مشارکت با آدولف میر تکمیل شد: کارخانه ی فاگوس (۱۹۱۱) و دفتر و ساختمان های اداری و کارخانه در کلن (۱۹۱۴) برای نمایشگاه ورکبوند. کارخانه ی فاگوس ساختمان شیشه ای و فولادی مکعبی بود که پیشگام در جزییات معماری مدرن مانند دیوارهای پرده ای (دیوار شیشه ای) بود. ساختمان های اداری کلن رسمی تر و تحت تاثیر معماری فرانک لوید رایت بودند. این دو ساختمان شواهدی بر بلوع طرح های والتر گروپیوس قبل از جنگ جهانی اول است.در سال ۱۹۱۹، گروپیوس به عنوان استاد دانشکده هنر و صنایع دستی مدرسه ی ساسون در ویمار پذیرفته شد. از آن زمان تا سال ۱۹۳۳، این مدرسه تبدیل به یکی از مدرن ترین و موثرترین مدارس طراحی اروپایی شد که تحت تاثیر جنبش هنر و معماری مدرن قرار گرفت. مدرسه ی باوهاوس در سال ۱۹۲۵ توسط گروپیوس طراحی شد.

افتخارات

افتخارات والتر گروپیوس

فعالیت والتر گروپیوس در زمینه ی معماری آسمانخراش.
تجاری و معماری داخلی سبب طراحی ساختمان های قابل توجهی شد.
که از آن جمله اند: مرکز فارغ التحصیلان دانشکده هاروارد.
(۱۹۴۹-۵۰)، ساختمان پان آمریکایی، نیویورک (۱۹۶۳).
ساختمان ادارای فدرال جان اف کندی، بوستون (۱۹۶۶).
همچنین دومین مدرسه ی معماری شیکاگو (۱۹۴۰-۷۵).
سایر پروژه های گروپیوس عبارت است از کارخانه ی سرامیک (۱۹۶۳)، کارخانه ی شیشه ی توماس (۱۹۶۷)، پروژه ی بزرگ مسکن در آلمان غربی و سفارت ایالات متحده (۱۹۵۶).

جوایز

جوایز والتر گروپیوس

در سال ۱۹۵۹،‌ موسسه معماران آمریکا مدال طلای خود را به گروپیوس اعطا کرد.
و در سال ۱۹۶۴ جایزه ی بهترین شرکت مشاور معماری را دریافت کرد.
گروپیوس در سال ۱۹۶۹ در بوستون در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

والتر گروپیوس
والتر گروپیوس
فردی برجسته در کشور آلمان

رنزو پیانو فردی برجسته در عرصه معماری بین‌المللی معاصر و علی‌الخصوص در کشور آلمان و امریکا بود.