معرفی مختصر

معرفی مختصر آنتونی گائودی

آنتونی گائودی متولد شهر رئوس ۲۵ ژوئن ۱۸۵۲، معمار اسپانیایی- کاتالونیایی است. آثار وی بازتابی از سبک فردی و متمایز است که بیشتر آن ها در بارسلوناست و تاثیر پذیرفته از معماری ، طبیعت و مذهب است. گائودی در جزییات کار بسیار حساس بود و از صنعت سرامیک، شیشه های رنگی، نجاری و آهن ورزیده استفاده می کرد. همچنین وی تکنیک های جدید در کاربرد مصالح شناسایی کرد. تحت تاثیر هنر نئوگوتیک و تکنیک های شرقی، آثار گائودی بخشی از جنبش مدرنیستی آرت نوو است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به اوج رسید. آثار وی فراتر از سبک مدرنیسمی، سبک اورگانیک نامیده شده که از اشکال طبیعی الهام گرفته است. گائودی به ندرت جزییات پلان های آثارش را طراحی می کرد، وی ترجیح می داد که آن ها را به صورت مدل های سه بعدی با مقیاس مناسب و جزییات دقیق نشان دهد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی آنتونی گائودی

خانواده ی پدر آنتونی گائودی از اهالی جنوب فرانسه و مسگر بودند و گائودی به سرزمین اجدادی و میراث مدیترانه ای همیشه افتخار می کرد. وی در سال های ۱۸۷۸-۱۸۷۵ در بارسلون در ارتش خدمت می کرد. گائودی در دوران تحصیل در دانشکده معماری کار حرفه ای خویش را آغاز کرد و آثار بسیاری نظیر تیر چراغ برق، ورودی قبرستان، داروخانه و غیره را طراحی کرد. همچنین برای دکوراسیون داخلی کلیسایی به سبک گوتیک پیشنهاداتی ارایه داد. مطالعات وی در زمینه ی طبیعت در کاربرد اشکال هندسی نقش اساسی داشت. وی در سال ۱۸۷۸ از دانشکده ی معماری بارسلون فارغ التحصیل شد و دفتری در بارسلون باز کرد. در همان سال نقشهٔ نمایشگاه بین‌المللی «ماتارو» در پاریس را تهیه کرد.

افتخارات

افتخارات آنتونی گائودی

آثار گائودی از شهرت جهانی برخوردار و توسط معماران بسیاری مورد مطالعه قرار گرفته است. شاهکار وی ساگرادا فامیلیا هنوز تا به امروز ناتمام باقی مانده است. از جمله آثار سرشناس وی ساختمان کاسامیلا و کاسابالیوست. بین سال های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۵، هفت اثر وی به عنوان سایت های میراث جهانی توسط یونسکو ثبت شد.

جوایز

جوایز آنتونی گائودی

اولین جایزهٔ تالار اجتماعات شهری بارسلون، در سوم سپتامبر ۱۹۰۱ برای عمارت کاسا کالوِت به گائودی اهدا شد.

همچنین در ۱۹۱۰ در نمایشگاه هنرهای زیبای پاریس موفقیت فراوانی به دست آورد.

گائودی در سال ۱۹۲۶ در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

آنتونی گائودی
آنتونی گائودی
فردی برجسته در کشور اسپانیا

آنتونی گائودی متولد شهر رئوس ۲۵ ژوئن ۱۸۵۲، معمار اسپانیایی- کاتالونیایی است.