معرفی مختصر

معرفی مختصر برنارد چومی

برنارد چومی در سال ۱۹۴۴ در لوزان متولد شد وی یکی از پیشگامان دیکانستراکشن است. او در سال ۱۹۶۹ از موسسه فنآوری فدرال سوييس در زوریخ فارغ‌التحصیل شد وی دارای تابعیت دوگانه سوئيسی و فرانسوی است و محل کار و زندگی وی در نیویورک و پاریس می‌باشد. چومی به عنوان یکی از معماران مشهور امروز شناخته شده است. در ابتدا وی به عنوان نظریه‌پرداز، توجهات را به سوی فرایند عملکرد خلاقانه رشته‌ی معماری در سال ۱۹۸۳ کشاند زمانی که در رقابت‌ طراحی پارک لاویلت به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی برنارد چومی 

پارک لاویلت، فضای سبز فرهنگی است که فعالیت‌های آن بر اساس طبیعت شکل گرفته بودند. دو طرح‌مایه‌های پیچیده «رخداد» و «جنبش و حرکت» در معماری توسط باورهای برنارد در مهم‌ترین نوآوری‌های خلاقانه در عصر ما شکل گرفته است. چومی اغلب رشته‌های دیگر را به عنوان مرجع در کارهای خویش ترکیب کرده است به طور مثال فیلم و ادبیات و بنا بر باور وی معماری بایستی در مناظره‌های فرهنگی دخیل باشد و بنیان‌ها را جستجو کند.از آن زمان تا به حال، وی شهرت فراوانی به خاطر طراحی‌های پیشگامانه داشته است که عبارتند از موزه جدید آکروپلیس، استودیوی ملی لو فرسنوی برای هنرهای معاصر،، مرکز دو میدانی ریچارد لاری می در دانشگاه سینسیناتی، دو سالن کنسرت در روان و لیموژ، مدارس معماری در فرانسه و میامی، فلوریدا و مرکز باستان‌شناسی و موزه الیسا.

افتخارات

افتخارات برنارد چومی 

پروژه‌های طراحی شهری وی نیز شامل طرح‌های جامع چین، شنژن،‌نیویورک ،‌مونترال، شارتر،‌لوزان و غیره است.چومی در طیف وسیعی از موسسات از جمله انجمن معماری لندن، دانشگاه پرینستون، اتحادیه کوپر در نیویورک تدریس کرده است. وی استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلمبیا در رشته‌ی معماری، از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ بوده است.

جوایز

جوایز برنارد چومی 

برنارد چومی جایزه‌‌ی ملی بزرگ معماری فرانسه در سال ۱۹۹۶ از آن خود کرد.

همچنین جوایز متعدی از طرف موسسه معماران آمریکایی به وی اهدا شده است.

وی عضو کالج بورسیه از موسسه معماری آمریکاست.

و همچنین همکار بین‌المللی موسسه‌ی سلطنتی معماران بریتانیا.

در انگلستان و عضو کالج بین‌المللی فلسفه و آکادمی معماری در فرانسه است.

موزه آگروپلیس چومی به عنوان طرح برتر نهایی در اتحادیه‌ی اروپا مفتخر به.

دریافت جایزه برتر معماری معاصر در سال ۲۰۱۱ و جایزه‌ی افتخاری AIA همان سال شد.

برنارد چومی
برنارد چومی
فردی برجسته در کشور فرانسه

برنارد چومی در سال ۱۹۴۴ در لوزان متولد شد وی یکی از پیشگامان دیکانستراکشن است.