معرفی مختصر

معرفی مختصر هرزوگ و دمورون

هرزوگ و دمورون دفتر معماری در بازل، سوئیس است. بنیانگذاران ژاگ هرزوگ متولد سال ۱۹۵۰ و پیر دمورون متولد سال ۱۹۵۰ است. هر دو در موسسه فنآوری سوئیس در زوریخ تحصیلاتشان را تکمیل کردند. آن ها بیشتر به خاطر تبدیل و تغییر نیروگاه عظیم Bankside در لندن به گالری جدید تیت مدرن معروف هستند. ژاک هرزوگ و پیر د مورون از سال ۱۹۹۴ از اساتید میهمان دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد و از سال ۱۹۹۹ از استادان دانشگاه فنآوری زوریخ هستند.

تاریخچه زندگی

تاریخچه زندگی هرزوگ و دمورون

آثار اولیه آنها، مدرنیته و تحت تاثیر مینیمالیستی و هنر دونالد جود است. با این حال، کارهای اخیر آن ها در پرادا توکیو، ساختمان انجمن بارسلونا و استادیوم ملی پکن برای بازی های المپیک ۲۰۰۸ تغییر نگرش را نشان داده است. اشکال و فرم های برخی از آثار برگرفته از هنرهای تجسمی و کار با شیشه است؛ همانند اثر آرت دکو زیر سیگاری و یا جعبه ی شکلات، معماری ساختمان توسط فنآوری های رایانه ای تبدیل به منبت کاری های هنری و شاهکار مهندسی شده است. تعهد به بیان ایده و کاربرد مصالح در تمامی پرژه ها مشترک است. به طور کلی معماری دفتر آنها از اشکال ساده مستطیل شکل به هندسه پیچیده تر پیشرفت کرده است. این دفتر، اغلب Joseph Beuys را به عنوان منبع الهام هنری پایدار و همچنین همکاری با هنرمندان را در هر پروژه معماری از اصول مهم می داند.

افتخارات

افتخارات هرزوگ و دمورون

دفتر معماری هرزوگ و دمورون در سال ۱۹۷۸ بنیانگذاری شد. از آن جمله اند آثار برتر :
موزه هنر مدرن موزه تیت.
ورزشگاه فوتبال آلیانس شهر مونیخ در آلمان.
الب‌فیل‌هارمونی در شهر هامبورگ در آلمان.
موزه M. H. de Young Memorial در پارک گلدن گیت سانفرانسیسکو.
‏Walker Art Center در میناپلولیس مینه‌ سوتای آمریکا.
‏Forum Building بارسلونای اسپانیا.

جوایز

جوایز هرزوگ و دمورون

در سال ۲۰۰۱ دفتر معماری آنها جایزه پریتزکر را دریافت و در سال ۲۰۰۶، مجله نیویورک تایمز هرزوگ و دمورون را یکی از شرکت های موفق در رشته معماری معرفی کرد.

هرزوگ و دمورون
هرزوگ و دمورون
افرادی برجسته در کشور سوییس

‎هرزوگ و دمورون دفتر معماری در بازل، سوئیس است. بنیانگذاران ژاگ هرزوگ متولد سال ۱۹۵۰ و پیر دمورون متولد سال ۱۹۵۰ است.