پلان شهری کیو

مسابقه طراحی پلان شهری کیو

شرح مختصر طراحی پلان شهری کیو

مسابقه بین المللی دانشجویی « طراحی شهری کینو واندائو» از تمامی دانشجویان در سراسر جهان در رشته های برنامه ریزی شهری، طراحی معماری , طراحی منظر و هنرهای تجسمی دعوت به عمل آورده تا استعدادهای خود را درباره ی محیط واقعی ساخته شده در کینهوانگدو نشان دهند. برگزارکنندگان مسابقه امید دارند که این رویداد سبب خلق ایده های خلاقانه برای نوسازی فضاهای عمومی شود و مسیرهای گسترده تری برای بازسازی این شهر بندری معروف در چین آینده پیدا شود.

مشخصه های طراحی پلان شهری کیو

مسابقه بین المللی طراحی دانشجویی برای طراحی پلان شهری کیو (کینوواندائو) می تواند به عنوان رویکرد جدیدی برای ایجاد فضاهای عمومی شهری توسط مداخله ی مستقیم در محیط های کوچک به جای محدوده منظر شهری در مقیاس وسیع باشد، مناطق کلیدی یا گره ها، به منظور مکمل تحقیق و طراحی کافی در فضاهای کوچک در شهرهاست. «طرح شهر کیو» تفکر جدید از برنامه ریزی انسان گرایانه از طریق ساز و کار «بی اهمیت و ناچیز به بسیار عالی باشکوه»است، انتظار می رود که راهکارهایی برای برنامه ریزی شهری سنتی برای روایت ماکروسکوپی (درشت نمود) ارایه شود.مشخصه های طراحی عبارتند از:۱- انعطاف پذیری و متمایز بودن دسته بندی های طراحی؛ ۲- هزینه کم و سطح بالایی از کارایی.معماران دارای حق کنترل تمام جنبه های پروژه ها از جمله طرح ها، مصالح ، سازه ها و هزینه ها هستند.

اصول طراحی پلان شهری کیو

خلاقیت: ایجاد مکان های گوناگون و جالب برای شهروندان و گردشگران ق کینوواندائو.
مکان: پروژه بایستی با در نظر گرفتن ملاحظات تاریخ، فرهنگ محلی و محیط طبیعی کینوواندائو و همچنین با تاکید بر روی ویژگی های زمین شناسی باشد.
پایداری: پایداری طراحی، مصالح و عملیات بایستی در نظر گرفته شود.
امکان سنجی: این فقط یک رقابت مفهومی نیست. انتخاب مصالح، فرم ساخت و ساز وبهره گیری از مهارت صنعت گران محلی در نظرگرفته شود.
مردم گرایی: طراحی بایستی نیازمندی های گروه های مختلفی از مردم را در نظر بگیرد و فعالیت هایی در محیط های شهری برای شهروندان و گردشگران باشد.

دسته بندی های طراحی پلان شهری کیو

گزینش دسته بندی های طراحی متنوعی برای شرکت کنندگان وجود دارد.

فضاهای عمومی که در آن فعالیت های روزانه شهروندان و گردشگران رخ می دهد.

مانند پلازای میدان شهر، بلوک ساختمانی، فضای سبز، ساحل.

توالت های عمومی و بازار مواد غذایی می تواند توسط نصب و راه اندازی آثار هنری سه بعدی.

مبلمان خیابانی و مناظر زیبای شهری طراحی شده باشد.

لازم به ذکر است که برای کسب آگاهی درباره ی شرایط انتخاب مکان سایت می توانید به وب سایت زیر مراجعه کنید:
http://qcityplan_qhd.uedmagazine.net/en_down.html

 

جدول زمان بندی مسابقه پلان شهری کیو

مهلت ثبت نام: ۳۱ می ۲۰۱۸ (۱۰ خرداد ۱۳۹۷).
مهلت ارسال پروژه: ۱۶ جون ۲۰۱۸ (۲۶ خرداد ۱۳۹۷).
هزینه ی ثبت نام: رایگان.
لینک ثبت نام: http://qcityplan_qhd.uedmagazine.net/en_sign.html.