ساختمان اداری هوشمند مکعب برلین

ساختمان اداری هوشمند مکعب برلین

معمار ۳XN
مساحت ۱۹۵۰۰ مترمربع
سال ۲۰۲۰

ایده ی طراحی ساختمان اداری

ایده ی طراحی ساختمان اداری، طرحی نگاره سان و مجسمه وار پیشرو در فنآوری های دفاتر هوشمند است؛ سایت تاریخی ساختمان اداری در قلب برلین واقع شده و یکی از مکان های عمومی جدید در حال ظهور برلین، برای آخرین پیشرفت ها در زمینه پایداری، طراحی، دیجیتالی شدن و رفاه است. مکعب برلین بخشی جدایی ناپذیر از طراحی شهری است؛ منطقه شهری که در حال ظهور اطراف ایستگاه اصلی قطار برلین می باشد.
کیم هرفرت نیلسن، بنیانگذار و مدیر خلاق استودیوی معماری ۳XN می گوید: «ما مفتخریم فلسفه ی طراحی خود را در چنین سایت مهمی به اشتراک بگذاریم.».«با مکعب برلین پیشنهاد می کنیم که مسیر معماری جدیدی برای کاربری تجاری امکان پذیر شود.».

حجم ساختمان اداری

حجم ساختمان اداری در واقع همانند اثر هنری به نظر می رسد. این پروژه لحظات جدیدی از تعامل با شهر را خلق می کند به نحوی که عابران از مشاهده مکعب لذت می برند؛ و از دیدن بازتاب خود بر روی نمای شیشه ای خشنود می شوند. مکعب برلین، هوشمندترین پیشرفت های ساختمانی در آلمان را به نمایش گذاشته است. طراحی ساختمان با در نظر گرفتن آسایش و رفاه کاربر ترکیب شده است؛ گروه طراحی خواستار نمایش مکان شهری سالم، کارآمدی و در عین حال پایداری است.
همچنین حجم ساختمان اداری ارزش های جدیدی در خط آسمان برلین به نمایش گذاشته و به کشف روش های جدیدی برای ساختمان ها و تعامل آن ها با محیط پیرامون پرداخته است. با توجه به شرایط مکانی، راهکار طراحی مجسمه واری پیشنهاد شده که بازتابی از مقیاس سایت و مهم ترین ویژگی های فضاهای عمومی است.

نمای ساختمان اداری

مولفه های نما به سمت داخل فرو رفته تا تراس های بیرونی در تمامی سطوح خلق کند. بام«نمای پنجم» و تکمیل کننده مفهوم مکعب است. تراس وسیعی در پشت بام فضای مشترکی برای مستاجرین است به نحوی که نقاط دیدنی پیرامون سایت در تمامی زوایای نما منعکس است و اجازه می دهد تا سازه ساختمان جدید اداری فضای پویایی در روز ‌ و شب خلق کند.

فضای داخلی ساختمان اداری

طرح فضای داخلی ساختمان مکعب برلین به نحوی است که پاسخگوی نیازهای آینده برای خلق نقشه های دفاتر انعطاف اداری باشد و نیازهای ساختاری را برآورده سازد. طبقات پیرامون هسته ی مرکزی به نحوی سازماندهی و تقسیم بندی شده که فعالیت های جمعی و تعامل در محیط کار در طیف وسیعی از مقیاس ها به نمایش گذاشته شده است.