فروشگاه سوغاتی و اشیای کادویی موزه ملی قطر
معمار Koichi Takada Architects
مکان دوحه قطر

ایده طراحی داخلی
طراحی داخلی موزه ملی دوحه نخست تصویری از بیابان را به یاد می آورد که معمار فرانسوی ژان نوول آن را طراحی کرده است؛ دوم خوانشی خلاق از سفری در تاریخچه کشور است. این دو رویکرد مجموعه ای از فعالیت ها را دربرگرفته است؛ مهم ترین و پیشرفته ترین برنامه فیزیکی موزه قطر، فروشگاه سوغاتی موزه است که هندسه سینوسی شکل یادآور یکی از مهم ترین لندمارک های طبیعی دوحه قطر است.

فرم معمار فضا
غار نور، یکی از شگفت آور ترین فضاهای که شکل گیری بلورهای گچی را در سطح گسترده به تصویر کشیده است.فروشگاه سوغاتی شامل دو فضا یکی برای بزرگسالان و دیگری برای کودکان با مساحت ۱.۱۹۵ فوت مربع است.فروشگاه فرم غاری است همانند برش های زمین شناسی مصنوعی، نور از خلال منفذهای آن به فضای داخلی تابیده است. فرم های معماری فضا فروشگاه با ابزارپیچیده ای اجرا شده است که سرهم بندی سه بعدی با برنامه طراحی رایانه را نشان می دهد.
همان طور فضای داخلی غار ناهموار است ، دیوارهای فروشگاه از ۴۰،۰۰۰ قطعه چوب بلوط برش سی ان سی با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی طراحی شده اند.
با دیسک های درهم تنیده شده که الهام گرفته شده از مدل مواد معدنی یافت شده در بیابان دوحه است؛ موزه ملی قطر توسط ژان نوول طراحی شده است. فروشگاه سوغاتی و اشیای کادویی تاثیر پذیرفته از میراث طبیعی منطقه واز برندگان فضاهای چندمنظوره تجاری سال ۲۰۱۹ است