طراحی گالری هنری مدرن د شوایانگ

مساحت ۱۰۴۷۵ مترمربع

معمار UAD

مساخت ۱۰۴۷۵ مترمربع

سال ۲۰۱۳

ایده طراحی گالری

ایده طراحی گالری هنری دشوایانگ برگرفته شده از سه رنگ، سیاه، سفید و قرمز خطاطی و خوشنویسی چینی است که نمادی از کاغذ برنج، قلم، مهر و موم است؛ چنین رنگ های خالصی، تجربه فضایی ناب را ایجاد کرده است. زیبایی شناسی خوشنویسی در طرح معماری اشازه ای به سبک خوشنویسی ژنگ بانقیائوست. که پاسخی به آثار ایدئولوژیک و عملی، سبک و سنگین، و فضاهای پر و خالی در خوشنویسی است که در معماری به معنای کنترل ابعاد ساختمان، فضا، تضاد و کنتراست مصالح و غیره است.

دکوراسیون داخلی گالری هنری

فضای داخلی گالری

وسیع ترین فضای داخلی گالری هنری،  سالن نمایشگاه در امتداد خیابان دارای دیوار بیرونی با آجر قرمز است، مانند مهر و موم بر روی طرحی زیبا از جوهر چاپ شده است. نحوه برش گوشه  ساختمان گالری هنری توسط قوس سبب تقویت شخصیت نمادین ساختمان در امتداد خیابان شده و جذابیت ماندگار بی نظیر خلق کرده است. آجر قرمز آجری خشت یکسینگ مطابق با سه نوع روکش سازگار با سه مکان متفاوت اتخاذ شده است. آب آرام در ورودی برای جلوگیری از سر و صدای دنیای بیرون تنظیم شده و بازدید کنندگان از طریق یک پل روی سطح آب وارد گالری می شوند. گذر و انتقال مداوم فضا سبب شده که بازدید کنندگان قبل از ورود به سالن نمایشگاه ، ذهن را آرام کنند.

مصالح نمای گالری هنری

حجم گالری

حجم سالن های نمایشگاهی گالری هنری دارای فضای باز و بدون ستون است که با توجه به نیاز نمایشگاه می توان چیدمان آن را  ترتیب داد. به منظور تسهیل برگزاری مداوم نمایشگاه، راهروی شیشه ای سالن های نمایشگاه را به هم وصل کرده است. در وسط سالن نمایشگاه آجری قرمز سه نورگیر در سه طبقه وجود دارد که سبب خلق فضای داخلی روشن و شفاف شده است.

پلان گالری هنری

ایده حجم گالری هنری