پروژه طراحی برج بلند مجارستان

پروژه طراحی برج بلند مجارستان

شاخصه های طراحی برج

شرکت فاستر و شرکا از پلان پردیس برج اداری برای شرکت گاز و نفت در بوداپست رونمایی کرد که توسط سایر ساختمان های بلند مرتبه در این پایتخت احاطه شده است. این برج شمایل گون، متعلق به گروه MOL، بلند مرتبه ترین برج در مجارستان و پایتخت بوداپست است. هنوز ارتفاع مشخصی برای برج تعیین نشده است اما حدس زده شده که ۹۶ متر بلندتر از ساختمان مجلس مجارستان و بازلیکای سنت استفان باشد. طراحی برج ، طراحی سبز یا معماری پایدار است که از آن جمله اند نورپردازی واکنشی، سامانه ی تهویه مطبوع و گرمایش، منابع انرژی تجدیدپذیر همانند پانل های خورشیدی، سامانه ی جمع آوری آب باران و تسهیلات انبار کالا. طراحی برج پاسخ متهورانه ای به گونه شناسی سنتی برج و پودیوم است به نحوی که به صورت یکپارچه با برج بیست و هشت طبقه ترکیب شده است.

فضای سبز در طراحی برج

فضای سبز برج به صورت فعل و انفعال اجتماعی عمل کرده و سبب تشویق به همکاری، تفریح و الهام گرفتن توسط همزیستی با طبیعت شده است.طرح فضای باز برج عبارت است از عرصه ای وسیع و سبز ، تسهیلاتی برای نمایش آثار هنری، باغ بام برای عموم و مسیرهایی برای دوچرخه سواری. شرکت فاستر و شرکا این مجموعه ی پردیس و فضای سبز برج را تصوری خلاق و نوین از فضای کاری در آینده توصیف کرد. پوشش گیاهی و فضای سبز در قلب طراحی برج از آتریوم مرکزی در طبقه همکف به سمت باغ بام ها در طبقات مرتفع کشیده شده است.

پودیوم در طراحی برج

پودیوم مرتفع شده و برج، هر دو توسط سازه ی شیشه ای منحنی شکلی با یکدیگر یکپارچه شدند. در فضای داخلی، دفاتر اداری با پاسیو ها و باغ های معلقی ترکیب و سبب شده کارکنان به طور منظم با طبیعت در تعامل باشند. بام باغ معلق در مرتفع ترین نقطه ی برج به راحتی در دسترس عموم است. برج و پودیوم به نحوی با هم ترکیب شده که دو مجموعه یکپارچه با طبیعت است. چالش طراحی ساختمان و فضای باز برج پاسخگویی به نیازهای سازمان گار و نفت بوداپست، رسیدن به بلندمرتبه ترین استاندارد معماری پایدار و احترام به بناهای تاریخی پیرامون سایت است.

بلندترین برج مجارستان
معمار: شرکت فاستر و شرکا
مکان: بوداپست، مجارستان
کاربری: اداری

#Hungary #Foster_partner #Architecture
#۴sooarc
#مجارستان_بوداپست #فاستر #چارسوی_معماری