پروژه طراحی کتابفروشی ژانگشو

پروژه طراحی کتابفروشی ژانگشو

طراحی کتابفروشی ژانگشو

کتابفروشی جدیدی در چین طراحی شده که به نحوی خلاقانه به چهار فضای عمده و تعداد بسیاری زیرفضا تقسیم شده است. هدف از طراحی کتابفروشی ایجاد دنیایی رنگارنگ با استفاده از نشانه‌هاست، معماری شخصیت منحصر به فردی را به هر فضا بخشیده است و فضاهای طراحی شده عبارت است از جایگاه مقدس کریستال برای تازه‌ واردین، فضایی غارمانند با نام کرم‌ های شبتاب برای گرفتن اطلاعات درباره‌ی کتاب‌ های جدید، اتاق مطالعه‌ای با فضای رنگین‌ کمانی و قلعه‌ای برای کتاب‌های کودکان.

فضاها در طراحی کتابفروشی

فضای ورودی،جایگاه مقدس کریستال، فضایی مملو از کتاب‌های جدید است که بر روی قفسه‌ های پیش‌ ساخته و شفاف از جنس آکریلیک چیده و در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. کاربرد آجر های شیشه‌ ای، آینه‌ ها و آکریلیک فضای سفید درخشانی را ایجاده کرده که سبب جذب مشتریان به مرکز فروشگاه شده است.فضای غار کرم‌ شبتاب، تونل بسیار تاریکی است که به سالن اصلی و ورودی متصل می‌شود و مشتریان در اینجا کتاب‌ های خود را انتخاب کرده و بنا بر راهنمای فیبر های نوری به سمت اتاق مطالعه هدایت می‌شوند.

 

نکات مهم در طراحی کتاب فروشی

فضای مطالعه‌ی رنگین‌کمان در طراحی کتابفروشی ژوانگشو، فضایی بزرگ و گشوده است که پس از عبور از فضای باریکی، بازدیدکنندگان به آن خواهند رسید و دارای پنجره‌های بزرگ و مملو از نورهای طبیعی است که به فضای داخلی تابیده شده است. این فضا تجربه‌ های متنوعی را عرضه کرده است که توسط ارتفاع‌‌ های متفاوت قفسه‌ها،‌پلکان‌ ها و میز‌های مطالعه به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین معمار چشم‌اندازی فوق‌ العاده جذاب از صخره‌ها، دره‌ها، جزایر و واحه‌ های کویر فراهم آورده است و ورقه‌ های آلومینیومی مشبک و منفذاری به رنگ‌ های رنگین‌ کمانی در فضای کتابفروشی نصب شده‌اند. این ورقه‌ های آلومینیومی دارای ضخامت نازکی به اندازه‌ی یک سانتی‌ متر هستند و فضای مرموز و مبهمی را شکل داده‌اند که برگرفته شده از فلسفه‌ی باستان چینی است.فضای قلعه‌ مانند برای مطالعه کودکان با دیوارهای سفید از جنس ای‌تی‌ا‌ف ای(اتیلن تترا فلورو اتیلن) احاطه شده که دنیای درونی کودکان را شکل داده است و دنیایی را برای کودکان به وجود آورده که می‌توانند با یکدیگر و کتاب‌ها ارتباط برقرار کنند.

معمار: Wutopia Lab

مکان: سوژو،‌استان جیانگ‌شو، چین

مساحت: ۱۳۸۰ مترمربع

سال اتمام پروژه: ۲۰۱۷

#Wood #Glass #Steel #commercial_architecture #bookstore #china #design #4sooarc

#چوب #شیشه #فلز #معماری_تجاری #کتابفروشی #چین #طراحی #چارسوی_معماری