ساختمان اداری نساجی رانشوان

مکان رانکسوان، چین

معمار   Masanori Design Studio

مساحت ۲۵۰ مترمربع

سال ساخت ۲۰۲۰

ایده طراحی ساختمان اداری

ایده طراحی دفتر اداری درهم آمیختن خطوط مستقیم و منحنی هاست. کاربرد خط منحنی در نمای  ساختمان به طور ضمنی انعطاف پذیری پارچه را بیان کرده است. منحنی نمای جلویی با آرم برند سازگار است و بدین ترتیب یک اثربرجسته بصری ایجاد کرده به نحوی که بازدیدکنندگان را در نگاه اول تحت تأثیر قرار داده است. در فضای بیرونی و درونی، رنگ سفید و کاملاً پنبه ای تمیز است. پنجره بزرگ فرانسوی نمای داخلی خالص را تعریف کرده که دارای ساختار لایه بندی فضایی است.

مصالح ساختمان اداری

بتن سفید خالص از جمله مصالح مهم به کار رفته در دفتر اداری است. بتن سفید که از نما به فضای داخلی کشیده شده، به اثربرجسته بصری تبدیل شده و علاوه بر این ، سقف موج دار حس معماری قوی به فضا بخشیده است. جزئیات دقیق ، ارتباط بین سقف و دیوارها ، ستون ها و بازی نور و سایه ها ، تغییرات مختلفی را در فضا خلق کرده است. مبلمان اداری سفید مینیمالیستی با کف و سقف ترکیب شده، و گیاهان سبز، صندلی های سیاه و سفید در سراسر فضا.چیدمان عملکردی واضحی  است که سبب خلق حس نظم در فضای آزاد سفید رنگ شده است.

نمای ساختمان اداری

میله های آلومینیومی سفید از بالای نمای تا سقف طبقه اول امتداد دارند. به نظر می رسد طراحی نما الهام گرفته شده از ردیف های متراکم و منظمی از نخ دستگاه های بافندگی است، و این خطوط کل ساختمان را پوشانده است. انتهای پایین میله های آلومینیومی نمای بیرونی منحنی موج دار را تشکیل داده که در فرم منحنی سقف فضای داخلی انعکاس یافته است. به این ترتیب ، این طرح مستقیماً پنبه و نخ را تفسیر کرده است . طراحان با استفاده از زبانهای معماری ، عناصر پارچه ای را به صورت نما و فضای داخلی اعمال کردند و از این رو جلوه های بصری سه بعدی را تولید کردند وبه  وحدت فضای داخلی و خارجی پی بردند.