رونمایی از بازسازی مرکز خرید در امارات متحده عربی

شرکت معماری sordo madaleno

مکان شهر العین، امارات متحده عربی

سال طراحی ۲۰۲۰

ایده بازسازی مرکز خرید

شرکت «مادلین سوردو»از پیشنهاد بازسازی یک مرکز خرید در شهر العین، در امارات متحد عربی رونمایی کرده است. این پیشنهاد، که در رقابت بین المللی توسط توسعه دهنده املاک و مستغلات، شهر العین برگزار شد، جایگاه دوم را به دست آورد، ایده ی بازسازی مرکز خرید تفسیر مجدد از معماری سنتی عربی را در بستر ساخته شده که شبیه یکی از هشت واحه منطقه است، ارائه می دهد. کل پروژه مرکز خرید در زیر یک سقف مدولار قرار دارد که دارای قوس های مختلف است و عنصر اصلی ساختاری و بصری را تشکیل می دهد.

برنامه فیزیکی مرکز خرید

به سبب آب و هوا و موقعیت مکانی بسیار باشکوهی که سایت دارد، این شهر که در هشت واحه منطقه قرار دارد، برای رشد مسائل شهری و توسعه معماری فرصت های بسیار خوبی دارد. پیشنهاد شرکت «مادلین سوردو» ضمن افزودن یک گالری هنری به برنامه فیزیکی معماری مرکز خرید، تعریف شکل و مفهوم معاصر یک واحه، به عنوان مکانی برای فرار از شهر را تقویت می کند. ساختار  طراحی مرکز خرید به یک مجموعه تبدیل شده است و تجربیات جدیدی از جمله فضاهای نمایشگاهی و تراسهایی برای معاشرت ارائه می دهد. این پروژه همچنین به لطف گالری هنری در قلب مجتمع، یک برنامه فرهنگی را در محدوده فعالیت های ارائه شده گنجانده است.

بام مرکز خرید

کل این پروژه در یک شکل هندسه قرار گرفته است که عناصر معماری سنتی عرب را تحت تأثیر قرار می دهد، و در زیر بامی مدولار است که از طاق ها تشکیل شده است. بام، به عنوان اصلی ترین عنصر بصری و ساختمانی ، مطابق با کنترل آب و هوا و مفاهیم معماری از منطقه، از جمله استراتژی های پایدار برای راحتی کاربران طراحی شده است. نمونه ای از هندسه حفره ها در بام است که سیستم های تهویه طبیعی و روشنایی غیرفعال را پوشش می دهد.