قهوه خانه بوكریا

معمار studio Mdesign Architecture

مساحت ۴۰ مترمربع

مکان کی یف، اوکراین

ایده طراحی قهوه خانه

طراحی برای فضای کوچکی در حدود ۴۰ مترمربع است به نحوی که ضروری است فضاهای کتابخانه خانگی، فروشگاه کتاب و کافه تریا با هم ترکیب شوند. ایده ی طراحی فضای داخلی الهام گرفته شده از کودکی است که زندگی بدون کتاب را نمی تواند متصور شود او پس از خواند حدود ۱۵۰ کتاب در تعطیلات تابستان، از والدینش خواسته تا فضایی برای او بسازند که بتواند دوستان و همسایگان را دعوت کند.. در نتیجه کودک در بعدازظهرها دوستان را به صرف نوشیدن شیر کاکائو و سهیم شدن ایده ها در فضایی که روشن، با پلان آزاد و خاطره انگیز است دعوت کرده است.

رنگ فضای داخلی قهوه خانه

رنگ آمیزی فضای داخلی برگرفته شده از درک کودکان از دنیاست- رنگ های رنگین کمان به جای سایه های تیره استفاده شده است. علاوه بر این برجسته ترین ویژکی فضای داخلی کتاب ها هستند که بازدیدکنندگان را سرگرم کرده و به آن ها اجازه داده تا دنیایی جادویی و رویایی خلق کنند.

سبک طراحی فضای داخلی قهوه خانه

سبک طراحی فضای داخلی قهوه خانه ممفیس است که توسط نویسندگان پروژه انتخاب شده است و نشان دهنده تمایل به دور شدن از استانداردها و قوانین متداول پذیرفته شده است. این نوعی مخالفت با خوش سلیقگی به معنای سنتی آن است. اشکال غیرمعمول ، تزیینات هندسی و رنگهای روشن ، مصالح کاربردی و ارزان قیمت – در چنین فضای کوچکی هم برای یک فرد درونگرا بسته و هم یک برون گرا بیانگر راحتی خواهد بود – هر کس می تواند گوشه خود را برای برقراری ارتباط پیدا کند – با کتاب یا دوستان. مهمترین قسمت فضای داخلی صندلی حبابی شکل ، صندلی آویز برای گفتگوها درباره کتاب است که در سال ۱۹۶۸ توسط طراح فنلاندی ایرو آرنیو طراحی شده است.