مدرسه ابتدایی بروملندز

پروژه معماری مدرسه ابتدایی بروملندز

ایده طراحی مدرسه ابتدایی بروملندز

معمار: MCLAUGHLIN & HARVEY

مکان: کلسو، اسکاتیش بوردرز

سال اتمام پروژه: ۲۰۱۵

مدرسه ابتدایی بروملندز پروژه بازسازی از مدرسه قدیمی دهه ۱۹۸۰ است که در ایده طراحی مدرسه ابتدایی بروملندز از منظر و فضای سبز پیرامون بهره برداری شده است و با الهام از نظریه های جدید آموزشی این مدرسه دارای فضاهای آموزشی منعطفی در داخل و خارج است؛ فضاهای صمیمی برای تدریس به نحوی شکل گرفتند که کلاس ها به سمت شرق و غرب هستند تا از بازتاب نور و گرمای بیش از حد اجتناب و همچنین تهویه مطبوع برای فضاهای معماری در صلع جنوبی ساختمان تامین شود.

برنامه فیزیکی مدرسه ابتدایی بروملندز

ساختمان مدرسه  دو طبقه با فضاهای ترکیبی مهدکودک و مکانی برای نگهداری از کودکان خردسال در سال های اولیه زندگی شان است. برنامه فیزیکی جدید در بازسازی پروژه مدرسه  از آن جمله اند ۱۲ کلاس درس، مرکز همایش سالانه، سالن غذاخوری،‌ سالن بازی و محوطه ای در فضای آزاد برای بازی کودگان. همچنین پارکنیگ، جاده های دسترسی و محوطه سازی نیز در بازسازی پروژه مدرسه اضافه شده است.

فضای داخلی مدرسه ابتدایی بروملندز

در طراحی مدرسه در کلسو سعی شده از ایده لندمارک بهره گرفته شود و مرز بین منظر و معماری تا حد امکان در هم ادغام شود. همچنین ایده طراحی فضای داخلی مدرسه ابتدایی بروملندز بهره گرفته از کانسپت زمین شناسی (تکنونیک) و ترکیب با مصالح محلی است تا شکلی از مدارس آموزشی مدرن ساخته شوند. فضاهای آموزشی داخلی پلان پویا و منطقی است که امکان یادگیری منعطف، تعاملات گروهی و مشارکت افراد محلی امکان پذیر کرده است.