فراخوان مجله سایت برای ارسال مقاله

فراخوان مجله سایت

فراخوان مجله سایت برای شماره ۱ و شماره ۲ از شرکت کنندگان با موضوعات زیر دعوت به عمل آورده است:

شماره ۱- آیا معماری شفابخش است؟

با توجه به ضرورت سرپناه، نگرانی های معماری حساسیت نسبت به زمین و ساکنان آن است. در طراحی برای سلامت انسان ها، حیوانات و اکولوژی های زمینی و فراتر از زمین، معماری قادر به فعالیت در مقیاس های نامتناهی است تا بتوانند محیط ها را تغییر دهند و رشد و پرورش را امکان پذیر سازند. در شماره ۱، ما می خواهیم در مورد فضاهای مثبت شفابخش بحث کنیم. علاقه مندیم بدانیم که چگونه واقعیت های مادی می توانند تاثیرات معنوی و احساسات را عینیت بخشند، چگونه چالش های جغرافیایی می توانند به سمت بهبود فرایندهای شفابخش حرکت کنند؟ چگونه طراحی داخلی بر روی سلامت و آگاهی تاثیر می گذارد؟ چگونه فضا می تواند کاربران را توانمند سازد و در جوامع جای گیرد؟ به پارادایم های فنآوری و سنت، روابط همزیستی، دیدگاه های همه جانبه، و دانش بومی علاقه مندیم. فضا دارای سرزندگی است که فراتر از صفحه طراحی یا مانیتور واقعیت مجازی است. به چه روش هایی معماری و منظر دربرگیرنده روابط معنوی و احساسات، ذهن و فیزیک بدن است؟ چه چیز مکانی را مقدس، سالم و فراگیر می سازد؟ به عنوان تعهد مدنی، چگونه ساختمان دارای پتانسیل برای تولید چیزهای ماندگار است؟ چگونه می توانیم تولید کنیم و چگونه برای تقدم اتصال به جای تناقض گام برداریم؟

شماره ۲- آیا معماری تبعیض قایل می شود؟

امروز، اکثریت مردم در دنیای توسعه یافته یا در حال توسعه در شهرهایی زندگی می کنند که میراث استعمار، سرمایه داری و سایر ساختارهای مردسالارانه است؟ یا در مناظری است که برگرفته شده از بنگاه های توسعه استعماری و مشارکتی است؟ محیط مصنوع بشر هرگز غیرساسی نیست بلکه مصنوع اقتصادی و اجتماعی است. در شماره مجله ۲ علاقه مندیم در این مورد بحث کنیم که فضاهای عمومی توسط چه کسانی ساخته شدند و حذف آن ها به چه صورت است؟ چه پیش فرض های زئوفیزیک درون فضاها وجود دارد که باید در روزمرگی ها به آن ها توجه کنیم؟ با توجه به جغرافیای معاصر که از شکاف های سیاسی پر شده است آیا معماری اختلاف ایجاد می کند یا می تواند دموکراسی های جدید را تبلیغ کند؟ طراحان برای بی ثبات کردن پیش داوری ساختاری چه ابزارهایی دارند؟

زمانبندی مسابقه

مهلت نهایی تحویل آثار February 16th, 2020
پیشنهادات ارایه شده نباید بیش از ۲۵۰ کلمه باشد و هر یک از نمونه های تصاویر، منابع و شرح مختصری از بیوگرافی نویسنده مورد نظر است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید
https://www.thesitemagazine.com/call-for-submissions