پروژه اقامتگاه اکوتوریستی

پروژه اقامتگاه اکوتوریستی

ایده‌ی طراحی اقامتگاه اکوتوریستی

ایده‌ی طراحی اقامتگاه اکوتوریستی عبارت است از طرح پیشنهادی اکوتوریستی در فیلیپین که از فرم‌ های طبیعی و منحنی‌ شکل کنار ساحل الهام گرفته شده است. برنامه‌ی فیزیکی ایده‌ی اقامتگاه مجموعه‌ ای از ساختمان ‌های آپارتمانی مارپیچ و هتل صدفی شکل است که در دو مارپیچ فیبوناتچی تشکیل شده از زمین در تالاب ساحلی قرار گرفته است. در مرکز معماری اقامتگاه، مجتمع کوه شکلی مدرسه، استخر تفریحی، سالن ورزشی، آشپزخانه‌ی تفریحی، و آزمایشگاهی برای علوم محیط زیستی قرار گرفته است.

مشخصات طراحی اقامتگاه اکوتوریستی

از دیگر مشخصات ایده‌ ی اقامتگاه طرح پیشنهادی در برگیرنده‌ی انواع منابع تجدید‌پذیر است که از جمله اند انرژی خورشیدی، باد و جزر و مد، و همچنین کاربرد مصالح پایدار. در ایده‌ ی نمای هتل اقامتگاه از فرم صدفی شکل و دیوارهای سبز استفاده شده است. سامانه‌ ی پیشنهاد شده‌ ی تعامل و حمل و نقل میان مجموعه‌های طرح ایده‌ی اقامتگاه اکوتوریستی از طریق کشتی امکان‌پذیر است، در این تلاش که از همپوشانی زیرساخت های قایق جلوگیری شود؛ قایق‌ها بایستی کف صافی داشته باشتند تا از آسیب رساندن به محیط دریایی جلوگیری شود.

هدف طراحی اقامتگاه اکوتوریستی

هدف طراحی اقامتگاه ایجاد بنایی است که همزیستی گردشگری با محیط زیست را ترویج کرده به نحوی که هم گردشگران و هم ساکنان اقامتگاه نسبت به دانش تولید شده در آزمایشگاه‌ ها آگاهی پیدا کنند. همچنین هدف اقامتگاه ترکیب فضاهای تفریحی و عملی در یک ساختمان است به نحوی که بین دانشمندان و بازدیدکنندگان تعامل و ارتباط بیشتری برقرار شود. احیای اکوسیستم به جای آلوده کردن آن است و برآیند مصرف انرژی صفر و زباله‌ی صفر از جمله ی دیگر اهداف طراحی این اقامتگاه است.

معمار: Vincent Callebaut
مکان: فیلیپین
#ecotourism_resort #design #4sooarc
#اقامتگاه_اکو_توریستی #طراحی #چارسوی_معماری