پنج شغل در فنآوری معماری

پنج شغل در فنآوری معماری

پنج شغل در حال ظهور در فنآوری معماری 

حتی با ظهور فنآوری مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده شده، چاپ سه بعدی، طراحی محاسباتی و روباتیک رشته معماری در حال تغییر است، جامعه ی طراحی در حال رسیدن به سطوح بالای فنآوری جدید است.طراحانی که بر روی مهارت های ویژه ی ساختمان سرمایه گذاری کردند دارای تخصص برای به حداکثر رساندن کاربرد چنین ابزاری در آینده هستند به معماران بهتری تبدیل خواهند شد و در مسیرهای حرفه ای جدیدی قرار خواهند گرفت. لحظه ی هیجان انگیز و منحصر به فردی برای معماری است زیرا پیشرفت توسط کاربرد خلاقانه ی فنآوری امکان پذیر می شود. حتی یک دهه پیش، طراحان با علاقه مندی در معماری و فنآوری تنها نیازمند یکی از دو رشته بودند.

تاثیر استعداد در فنآوری معماری

هم اکنون، معماری سعی بر مهار کردن توانایی های فنآوری است، چنین حوز ه هایی دیگر منحصر به فرد نیستند. معماران، امروز به جای انتخاب مسیر مورد نظر به نحوی تشویق شدند که از فنآوری برای توسعه ی استعداد و خلاقیت استفاده کنند. با صحبت های بسیاری درباره چگونگی فنآوری و تغییر روش کار معماران و محصولات، شرکت های معماری در حال استخدام نقش هایی هستند که سه سال پیش وجود نداشته است. ۵ شغل در حال ظهور در مسیر طراحی فنآوری در سال ۲۰۱۸ و آینده ی فراتر از آن عبارتند از:

مدیر ارشد فنآوری معماری

در حالی که در سایر صنایع، شرکت ها مدت زمان زیادی است که مدیران ارشد فنآوری را استخدام می کنند، در حرفه ی طراحی ارزش آن ها به تدریج معرفی شده است. در سال های اخیر با تحولاتی که رخ داده شرکت های معماری شروع به استخدام چنین منصبی شده اند. با تحولات سریع در فنآوری برای شرکت بسیار مهم است که افراد و تیم ها را مطمئن سازیم که از بهترین ابزارها و فرایندها برای ارایه ی خدمات به مشتریان استفاده کنند. چنین منصبی در تیم های طراحی، به طور دایم بر روی فنآوری نوآورانه طراحی دیجیتال و استفاده از آن متمرکزهستند.

مدلسازان واقعیت ایمرسیو یا دورهمی فنآوری معماری

یکی از توانمندترین تغییرات فنآوری جدید خلق تغییر از طراحی دو بعدی و پلان ها به محیط های مجازی سه بعدی است. چنین گذر و تغییری، تعاملی میان طراحان، مشتریان و کاربران نهایی است. به جای پرسش در مورد این که چطور اسکیس ها و پلان ها به آینده فضای ساخت قابل ترجمان است؛ معماران در حال حاضر قادر به قرار دادن مشتریان در محیط های مجازی قبل از ساخت ساختمان های واقعی هستند. این امر به مشتریان و کاربران نهایی اجازه داده تا کیفیت های فضایی را به روش های جدیدی درک کنند،پرسش های بهتری بپرسند و چالش ها و فرصت ها برای رسیدن به محصول نهایی تقویت کنند.

طراحان شبیه سازی مجازی فنآوری معماری

معماران عمدتا از شبیه ساز مجازی استفاده می کنند تا محیط هایی را ایجاد کنند که فضایی را نشان می دهد که اولین بار ساخته شده است. با این حال بسیاری از شرکت ها در حال حاضر توانایی قرار دادن طراحان و مشتریان در رویدادهای شبیه سازی شده مجازی در خلال محیط ها هستند. به طور مثال، می خواهیم اطمینان حاصل شود که بیمارستانی طراحی کرده اید که در وقوع طوفان به موقع تخلیه می شود؟ می توانید مدل واقعیت مجازی را بسازید و سپس سناریوهای تخلیه را در زمان باد، باران و تخریب احتمالی شبیه سازی کنید. و یا به طور مثال می خواهید اطمینان حاصل کنید که سر و صدا از استخر سبب عدم فروش و اجاره آپارتمان های مجاور نمی شود، در واقعیت مجازی می توانید یک مدل را بسازید و پارامترها را آزمایش کنید تا درک کنند که آیا سر و صدا بازدارنده خواهد بود؟

طراحان فنآوری معماری لمسی 

امروز، مدل های واقعیت مجازی به مشتریان اجازه داده تا فضاهای آینده را ببینند.

اما طراحان فنآوری لمسی سبب شده تا چنین فضاهایی را احساس کنیم.

مشارکت حس لامسه در مدل های در واقعیت مجازی سبب شده.

تا تصمیم گیری ها پیرامون مصالح، سطوح، مبلمان و غیره امکان پذیر شود.

دانشمندان داده ها و تحلیلگران فنآوری معماری

برای قرن ها، معماران دانش و بینش طراحی خویش را در ذهن نگاه می داشتند.

در پنج سال گذشته، انجمن طراحی در حال مدیریت دانش خویش است.

در حرفه معماری، بایستی درباره اهمیت جمع آوری داده و طبقه بندی آن ها اطلاعات کسب شود.

امروز، می توان داده ها و نحوه ی عملکرد را در طراحی تولیدی تجزیه تحلیل کرد.

اما داده ها پایه ای برای هوش مصنوعی و ماشین یادگیری است.

همانطور که این تغییر رخ می دهد، شرکت های طراحی بیشتر و بیشتر.

دانشمندان داده ها و تحلیل گران را استخدام می کنند تا توانایی این فن آوری های جدید را افزایش دهند.