رستوران آشپزخانه دسر

معمارtowodesign

مکان شانگهای، چین

ایده طراحی رستوران

ایده طراحی رستوران الهام گرفته شده از فیلم چارلی و کارخانه شکلات به کارگردانی تیم برتون است که شاهد نمایش سفری تخیلی و پر از تحریکات خوشمزه هستیم. پنیر با سوراخ های ریز و رنگ زرد آن، که با طعم غنی و ملایم شکلات قابل مقایسه است.  معمار «رستوران آشپزخانه دسر» با انتخاب این موضوع به عنوان مفهوم اصلی طراحی، واکنش های شیمیایی، تصور بصری و احساسات را در بین مواد غذایی، بررسی و فضای منحصر به فردی را ایجاد کرده که تجربیات فانتزی را فراهم آورده است.

نورپردازی و مصالح دکوراسیون رستوران

 نمای رستوران

فروشگاه دسر در مرکز خرید، نزدیک به ورودی اصلی آن واقع شده است. از دیدگاه تجاری، ضروری است تا نمای  رستوران جلوه ی بصری چشمگیری برای جذب مشتری داشته باشد. سطح میز با سوراخ هایی شبیه به پنیر مشخص و جلوه بصری میز با حفره های پر و خالی سبب جلب مشتریان شده است. میز بزرگ زرد از بیرون تا فضای غذاخوری داخلی امتداد یافته و حتی تا بخشی از فضای رستوران که آرم سر در آن قرار دارد گسترش یافته است. فضای غذاخوری بیرون رستوران، همانند مجسمه ای، از حس تجربی قوی برخوردار و تبدیل به تاکید بصری قوی شده است. دهانه های میز بر اساس کاربری تعریف و مشتریان را به نشستن، تعامل و گفتگو در کنار هم تشویق کرده است.

جزییات داحلی مبلمان رستوران

 سقف رستوران

هدف طراح فضای داخلی رستوران از طراحی سقف نمایشی از ساختارداخلی کلیساست که مملو از حس «آداب پرستی» است  تا بهشتی از  دسر بسازد. عناصر گنبدهای برجسته کلیساها به سقف اعمال شده که شامل چندین طاق مطابق با پلان ذوزنقه سایت است. با توجه به پنهان کردن دریچه تهویه مطبوع و ایجاد سلسله مراتب بصری، سقف ظاهری شبیه به شبکه را ارائه می دهد ، که سبب تقویت ریتم منحنی ها شده است.

جزییات سازه رستوران

 

فضای داخلی رستوران

در فضای داخلی رستوران، شبکه شطرنجی سفید رنگ کفپوش با دیوار پس زمینه زرد رنگ مطابقت دارد، تعادلی بین نظم و پیوستگی وجود دارد. پیشخوان رستوران همچنین فرمی شبیه  پنیر را نشان داده است که سبب شده تا در فضای غذاخوری ساختاری شبیه بیرون از رستوران تکرار شود. همچنین مبلمان داخلی اشکال گرد یا خمیده ای به مشتری ارائه داده و انعطاف پذیری به فضای داخلی بخشیده که به مشتریان این امکان را می دهد تا از سرگرمی های بصری و دلپذیری در فضای داخلی لذت ببرند.

پلان رستوران