نمونه موردی مطب دندانپزشکی

طراحی مدرن مطب دندانپزشکی ایمپرس

معمار raulsanchezarchitects

مکان بارسلونا، اسپانیا

سال ساخت ۲۰۱۹

مساحت ۸۰ مترمربع

ایده طراحی کلینیک

اولین کلینیک دندانپزشکی ایمپرس در اسپانیا در فضای کوچک در مرکز بارسلونا واقع شده است و دسترسی به طبقه همکف، نیم طبقه و زیرزمین امکان پذیر است.  ایده طراحی کلینیک دندانپزشکی ایمپرس برای مخاطبان جوانان در نظر گرفته شده است که با فناوری های جدید آشنا هستند، زیرا رویکرد آن مبتنی بر درمان های آنلاین است که سبب کاهش مراجعه به صورت  حضوری است. از لحظه اول کلینک دندانپزشکی ایمپرس به دنبال طراحی جدیدی بود، که نشانگر برند و ارزش های آن بود و از نحوه طراحی معمول کلینیک دندانپزشکی فاصله داشت(رنگ های سفید، محیط آسپتیک).   طرح کلینیک دندانپزشکی ایمپرس  از  ویژگی های هندسی خاصی برخوردارست که اگرچه از عمق آن کاسته شده اما از ارتفاع سخاوتمندانه ای برخوردار است. در این روش ، شرکت معماری پیشنهاد داد که آرم ایمپرس، به صورت منحنی شکل لبخند تفسیر  و‌ مجموعه ای از پارتیشن های به هم پیوسته ایجاد شود تا مجموعه مبلمان وسیعی با نیازهای کاربردی را برآورده کند که از آن جمله اند: دو فضای کار، یکی در طبقه همکف و دیگری در نیم طبقه، و توالت این مجموعه در فاصله دو متری از نما قرار دارند تا در تماس نزدیک با خیابان، محل پذیرایی ایجاد کند، به این ترتیب فضای داخلی از بیرون قابل توجه خواهد بود.

نمونه موردی خارجی مطب دندانپزشکی

رنگ و مصالح مطب دندانپزشکی

هندسه فضای داخلی کلینیک

هندسه فضای داخلی کلینیک پارتیشن های منحنی شکلی است که تا ارتفاع طبقه فوقانی ادامه دارند و با خلق حوزه های مختلف، حس عمق و فضایی را افزایش می دهد. در حالی که تقریباً کل فضای داخلی فضای باز است، با کنترل ارتفاعات و نماهای هر فضا، حریم خصوصی بصری مورد احترام قرار می گیرد، چیزی که سبب ایجاد انتظار و تعجب شده است در مورد آنچه در آن طرف دیگر هر دیوار است. اتاق پرتوهای ایکس از طریق راهرو شیشه ای قابل دسترسی است. محوطه بیرونی، دو پنجره بزرگ از جنس استنلس استیل است که از نظم خاص خود پیروی کرده و نه با هندسه داخلی و نه با پیکربندی محوری نما مطابقت دارد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 

پالت مصالح کلینیک

پالت مصالح کلینیک عبارتند از چوب کاج برای پارتیشن های داخلی است که سبب از بین رفتن گرمای غیرمعمول در کلینیک دندانپزشکی می شود. عناصر ساختاری موجود با رنگ خاکستری برند شرکت ایمپرس متمایز است. روکش فلزی با رنگ قرمز ، بازدیدکنندگان را برای صعود به  طبقات همراهی می کند. کفپوش سرامیکی دارای همان اتصالات رنگ قرمز دیواره فلزی است. و به طور کلی، تمام عناصر داخلی  رنگ و بافت درمانی دارند که از علائم هویتی ایمپرس پیروی کرده است.

نمای مهدکودک