پارکینگ طبقاتی خیابان مرکزی

معمار Marcy Wong Donn Logan Architects

مکان برکلی کالیفرنیا

مساحت ۲۴۸۰۰۰ فوت مربع

نما پارکینگ طبقاتی

نماهای دو خیابان بنای گاراژ از جنس پانل های فولادی متخلل است که با پله های برافراشته شده نمایش مجسمه واری خلق کرده است، رنگ نما در خیابان آدیسون قرمز رنگ و در خیابان مرکزی سبز آهکی است.پوسته ی منحصر به فرد نمای پارکینگ، از صفحه مش متخلل موجداری تشکیل شده است.پانل های تاشو و چین خورده همانند پارچه در بیش از ۲۰ اندازه وجود دارد. پانل ها دو فرم موجی عظیم ایجاد کردند که هر یک دارای جهات متفاوتی هستند. در شب، نورپردازی با چراغ ال ایی دی رنگ دایمی و در حال متغییری را در نمای ساختمان گاراژ ایجاد کرده که به نمایشی از هنر خیابانی برای عموم تبدیل شده است.

نمونه موردی پارکینگ طبقاتی

جزییات مصالح نمای پارکینگ طبقاتی

راه پله های پارکینگ طبقاتی

راه پله های پارکینگ کنسولی و رنگارنگ،در هوای آزاد در معرض دید عموم هستند و برخلاف راه پله های باریک، ایزوله، ناخوشایند از نظر دید و منظر و بو؛ پله های طراحی شده، با دید کامل به سمت فضای عمومی کاملا ایمنی اند و از نظر معماری دارای چشم اندازهای وسیع و گسترده به سمت شرق و غرب هستند.

جزییات پلکان پارکینگ طبقاتی

برنامه فیزیکی پارکینگ طبقاتی

گردش وسیله نقلیه به صورت ساختار رمپ «مارپیچ مضاعف» با دسترسی وسیله نقلیه سه خط از سمت خیابان مرکزی و ادیسون طراحی شده است. اصولاً با تقسیم پارکینگ به دو گاراژ، ۳۶۰ فضای پارک، چهار طبقه در هم تنیده ساخته شده که این راه حل سبب افزایش حجم بالایی از ظرفیت شده است.پارکینگ به دلیل ویژگی های محیطی پایدار از نظر محیط زیست پایدار توسط شهردار این شهر به عنوان «سبزترین پارکینگ در کالیفرنیا» مورد استقبال قرار گرفته است. سایر برنامه های فیزیکی پارکینگ از آن جمله اند پانل های خورشیدی پشت بام، زیست توده های رواناب باران، تغییر رنگ با کارآیی بالا با روشنایی ال ایی دی در نمای هنری بنا در شب، پارکینگ برای ۳۵۰ دوچرخه، ایستگاه های شارژ وسیله نقلیه الکتریکی.

نمونه موردی پارکینگ طبقاتی

رنگ و مصالح پارکینگ طبقاتی