پیش دبستانی خانه ی من

معمار: ۴Mativ Design Studio, BAAO

مساحت: ۲۵۰۰ فوت مربع ۲۳۸ مترمربع

سال ۲۰۱۹

برنامه فیزیکی پیش دبستانی

برنامه فیزیکی پیش دبستانی دارای سه کلاس درس است که دربرگیرنده فضای وسیعی به ارتفاع پانزده فوت در طبقه همکف ساختمان و همچنین طبقه زیرین آن برای برنامه های فرعی است. برنامه فیزیکی پیش دبستانی پیرامون سینک ال شکلی قرار دارد که حوزه ی گردهمایی جمعی است وفضای اصلی به صورت سینک دستشویی کاربرد دارد. تقسیم بندی میان اتاق ها با مبلمانی آراسته شده که انعطاف پذیری در فضا را خلق کرده به نحوی که فضاها برای برگزاری رویدادها قابلیت سازماندهی دارند.

مصالح و نورپردازی پیش دبستانی

فضای داخلی پیش دبستانی

موضوع طراحی فضای داخلی پیش دبستانی عبارتند از «خانه ای به دور از خانه» و یاد گرفتن از فرهنگ های متفاوتی که باهمزیستی در بروکلین سبب شده تا طراحان المان های گرافیکی در طراحی شرکت دهند که مرتبط به خانه و شهر در طراحی فضاست. بریدگی های خانه شکل در دیوارها، گوشه های خواندن برای کودک و گذر از فضا را فراهم می کند. گرافیکی از رنگ سایه های آبی کم رنگ در موزائیک کاشی اطراف حمام و سینک از افق شهر حکایت دارد و به عنوان عنصر خطی در پنجره تکرار می شود.

جزییات طراحی داحلی پیش دبستانی

رنگ پیش دبستانی

رنگ دارای اثر دراماتیکی در فضای پیش دبستانی است. فیروزه ای در سقف و کره های سفید رنگ حس بودن در زیر آسمان آبی روشن را می دهد. نارنجی در بریدگی های دیوار استفاده شده و از جمله عناصر تاکید در فضاست. پله های نارنجی به فضای مشترک برای والدین و مربی منتهی می شوند.

پلان پیش دبستانی