دفتر اداری ابوظبی

معمار Roar Design

سال ساخت ۲۰۲۱

مکان ابوظبی امارات متحده

مساحت ۱۶۷ مترمربع

ایده طراحی دفتر

ایده طراحی دفتر اداری ابوظبی به نحوی طراحی شده که بیانگر خلاقیت باشد. این فضای اداری ۱۶۷ متر مربعی واقع در برج المامورا در ابوظبی واقع شده است. دفتر اداری سال های اولیه کودک ابوظبی، نهاد عمومی است که توسط سیاست و قانون از رشد کودک در اوایل دوران کودکی پشتیبانی کرده است.فضای اداری جدید بایستی در حد حرفه ای و بازیگوشانه باشد و «کار کودک در روزهای اولیه زندگی» را به کارمندان یادآوری کند.

فضای داخلی دفتر

چالش اصلی فضای داخلی دفتر این بود که به نحوی طراح شود که باطبیعت بازیگوش کودکان توجه را جلب کند و در عین حال دفتری بالغ باشد. دفتر کار کودک متمرکز با جزئیات معمارانه، به نحوی طراحی شده است که فریبندگی افزایش یابد. همچنین نقوشی از آن جمله خط کش برای قفسه کتاب و ردیفی از مداد برای پارتیشن ویژگی معمارانه فضای داخلی دفتر اداری تشکیل داده است.

رنگ و مصالح دفتر اداری

رنگ فضای داخلی دفتر اداری از رنگ های انرژی زایی همچون زرد و نارنجی الهام گرفته است؛ در حالی که فضاهای استراحت بر روی رنگ های آبی و سبز متمرکزند. نقوش تکرار شده در پالت رنگی در برگیرنده طیفی از زرد کمرنگ تا آبی کمرنگ  و رنگ صورتی است به نحوی که انسجامی در فضای داخلی خلق کرده است.