کتاب نقش رابطه معماری و سینما

کتاب نقش رابطه معماری و سینما

رابطه معماری و سینما چیست؟

در اینجا در مورد روابط بین دو شکل ضروری هنر زمان خود صحبت خواهیم کرد: معماری و سینما یا برعکس، خصوصا در مورد نقش معماران در افسانه سینماتوگرافی. این موضوعی است که ازجانب منتقدان معماری و سینما توجه کافی را دریافت نکرده بود، اما به این مسئله مرتبط می باشد زیرا این نظریه را به شیوه ای بیان می کند که جامعه امروزه نقش معماران را دارد. برای انجام این کار، میخواهم اهدافی که در تحقیق معمار و منتقد جورج گروستیزا، متخصص در روابط بین فیلم و محقق معماری و سینما مشاهده کرده ام را مورد حمایت قرار دهم. یک مورد تاریخی قبلا در طول سالها در مورد این موضوع انجام شده است. من به طور خاص از مقاله ایشان با عنوان تصویر فرضی. چهار معمار در فیلم ها که در سال ۱۹۹۰ در Basa12مجله رسمی انجمن معماران جزایر قناری به چاپ رسید.

نقش معماری و سینما جامعه معماران

بعنوان یک مرجع فوری استفاده نمودم. متن اصلی بعدا به کتابی تبدیل شد که به این مفهوم اختصاص داده شد که جامعه معمارانی دارد. و در کل، برای ارائه سینماتوگرافی معماران بعنوان کاراکترهای فیلم در سراسر قرن بیستم به کار گرفته شد. (این متن یک سخنرانی است که توسط فدریکو گارسیا باربا در محوطه لا اوروتاوا از دانشگاه های جزایر قناری اروپا در ۲۸ می ۲۰۱۵ برگزار گردید). برای انجام این هدف من هنر سینماتوگرافی را به روشی برای شما معرفی می کنم که در موارد فضایی تصورات فرضی از نوع علمی یاد گرفته شده است که در آن امکان مشاهده فعالیت انسان در آینده، پیروزی فضای خارجی و تکامل احتمالی شهرها بر روی زمین وجود دارد. پس از اینکه ما دیدگاه کلی چندین کاراکتر را در فیلمهای افسانه ای تشخیص دادیم.

ارتباط معماری و سینما معاصر داستانی

دیدگاه های مختلفی از این حرفه را در قرن بیستم ارائه می کنیم. در نهایت، به برخی از وظایفی که معماران انجام می دهند، و در چشم انداز تولیدی برای فیلم شامل میشود و سایر هنرهای اجرایی نگاه خواهیم کرد. در سینمای معاصر، به نظر میرسد که ما داستانهایی را ترجیح میدهیم که واقعی باشد. و در واقع، این مسئله به اندازه روشی که ما با آن زندگی میکنیم مهم شده است. هر دو جنبه قسمت های جدا نشدنی خاطرات زندگی ما بدون سلسله مراتب قابل تشخیص میباشند. ما در یک دنیای داستانی زندگی می کنیم که غالبا نیاز داریم افراد برای ما توضیح دهند که چه اتفاقی افتاده است. همانگونه که روزبود بیان می کند، این دنیای مبهم که خاطرات شاد دوران کودکی را برای ما یادآوری میکند.

نقش ضروری معماری و سینما در فضای شهری

در انتهای زندگی وی در فیلم Citizen Kane به کارگردانی اورسون ولز بسیار طولانی است. در رابطه معماری و سینما راوی یک نقش ضروری را برای ما ایفا می کند: او شخصی است که به ما اجازه می دهد پیچیدگی های دنیا را از طریق یک دیدگاه خاص مورد کاوش قرار دهیم، که شامل ساده سازی و انتخاب خاص می باشد. در این ارتباط، من به طور خاص به هنرهای سینماتوگرافی علاقه مند شدم که ساختار دید فضایی خاص در اطراف ما و ترکیب بندی مجدد آن در یک ساختار کاهش یافته دو بعدیرا نشان می دهد. ما نگاه اجمالی به فضاهای شهری در فیلمهایی مثل۲۰۰۱:A Space Odyssey اثر استنلی کوبریک در سال ۱۹۶۸ یا Blade Runnerکه توسط ریدلی اسکات در سال۱۹۸۲ کارگردانی شده بود را درک می کنیم.

ارائه واقعیت آینده معماری و سینما در کلان شهرها

این یک از دقیق ترین ارائه های آینده شهری ما در کلان شهرهای بزرگ می باشد. در این فیلم میتوانید با واقعیت معیاری آینده نگرانه و مکانهای شهری دریک شهر تاریک مثل لس آنجلس مواجه شوید که با جمعیت بیش از حد و باران اسیدی که در حال باریدن است به گونه ای که توسط اسکات از قبل خبر داده شده بود فرسوده شده است. این واقعیت وجود دارد که قسمت های خاصی از شهر توکیو اکنون پیچیده تر از این تصاویر پیش بینی کننده فیلم است. همچنین ساختمانهایی وجود دارد که تقریبا شبیه ساختمانهای اصلاح شده فیلم هستند که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده اند. این تصویر بعنوان جلد یک کتاب برای شهر کوارتز استفاده شده بود: مقاله ای توسط جامعه شناس غیرحرفه ای مایک داویس که یکی از بهترین فروشندگان در ایالات متحده در این شهر در ۲۰ سال گذشته بود.

تجزیه و تحلیل معماری و سینما

این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید.

یک تجزیه و تحلیل بسیار عالی.

در مورد زندگی معاصر در شهر لس آنجلس که مانند یک کابوس معاصر میباشد را انجام داد.

امروزه، میتوانیم بسیاری از افراد را مشاهده کنیم.

که آینده را در خارج از سیاره ما تصور میکنند.

این نظریه برایان ورستیگ از Spacehabs می باشد.

Kalpanaوی پروژه ای است که تصوری از یک شهر ایستگاهی در میان ستارگان برای هزاران شخص می باشد.

مکانی که برای خودکفایی کلی در نظر گرفته شده است.

این یک افسانه علمی نیست.

گروهی از طراحان هستند که زندگی را درفضا و سیاره های خارجی تصور میکنند.

تا در دهه های آینده آن را انجام دهند.

ارائه متفاوتی از این شهر معاصر شهر برلین است.

که در سال ۱۹۸۷ توسط ویم وندرز در Wings of Desire(Der Himmel Berlin) نشان داده شده است.

معماری و فیلم سازی سینمایی شگفت انگیز

وندرز یک فیلمساز است که نسبتا از لحاظ دیدگاه شخصی خود در مورد شهر و چشم انداز معاصر شناخته شده است و این معروف ترین کار وی می باشد. این فیلم در مورد شهری است که بعنوان مکانی برای مواجه شدن فرشتگان و انسان هاست. وی از کتابخانه مرکزی برلین در این فیلم بعنوان یک سکوی ایده آل برای این دیدگاه رمانتیک استفاده کرده است.این قطعه از معماری یک فضای شگفت انگیز است که در سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۸ توسط معماران هانس شاروم و ادوارد ویسنیوسکی ساخته شده است. فرعون، فیلمی از جرزی کاوالروئیکز در سال ۱۹۶۶ است که ما می توانیم Hemiunu را تصور کنیم، که یکی از اولین معماران میباشد: این بناهای اصلی، مواردی هستند که بهترین رموز هنر ساختمان را نشان می دهند.

سازنده معماری و سینمای ماهر

Hemiunu (چند قرن پس از Imhotep) یک سازنده ماهر برای Giza بود، که مسئول هرم بزرگ فرعون بود. در اینجا یک مجسمه نشسته از Hemiunu وجود دارد که یکی از اولین ارائه های آنها با مسئولیت ساخت در طول تاریخ می باشد. این آغازی از معماری داخلی است که بعنوان یک نماد در هنرها در نظر گرفته می شود.فرعون یکی از فیلم های زیبا است که زندگی و مرگ را در مصر باستان در زمان فرعون رامسیس سوم نشان میدهد. این فیلم به طور خاصی مرا تحت تاثیر قرار داد زیرا فیلمی بود که در مکان هایی ساخته شده بودکه احتمالا تاریخ آنها را پشت سر گذاشته بود. معماری مصری بوسیله استحکام و دوام مشخص می شود که مواد خصوصا سنگها را ارائه میکند. یک شیوه که هزاران سال دوام دارد تمدن کرانه ها را نشان میدهد.