هتل ونیو

هتل ونیو ویتنام

نمای ساختمان هتل ونیو

ساختمان هتل ونیو در میدان مرکزی شهر نهاترانج،ویتنام واقع شده است، مکان در میان بلوک های ساختمانی منظم مربعی شکل قرار دارد. نماها سراسر کم پهنا، دراز و باریک هستند به همین سبب معمار ساختمان نماهای شیشه ای یکنواخت را در معماری به «دیوارهای رنگی» تبدیل کرده است. بخشی از فضای نما ساختمان هتل مکانی برای کاشت درختان است، در نتیجه، بالکن های «سبز» حس آسایش برای کاربران ایجاد می کند. محدوده نمای ساختمان هتل تا حدودی کم پهنا و باریک است، اما طرح پلان ساختمان هتل در قطعه زمینی در گوشه به نحوی طراحی شده است که کل اتاق ها باد و نور خورشید طبیعی دریافت کردند و تمامی اتاق ها دید به سمت دریا دارند.

راه حل معماری سبز ساختمان هتل ونیو

از دیدگاه معماران، تیم طراح هتل ونیو همیشه خواستار ساختمانی است که بازدید کننده را از زاویه دیدهای متفارت متعجب سازد، با احساساتی که برای کاربر بایستی راحتی و آسایش را به همراه داشته باشد. سایر راه حل های معماری ساختمان هتل برای صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز و بهره برداری بهینه از ساختمان مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین تمام مصالح به کار رفته در ساختمان صرفا بومی است. سلول های خورشیدی آب کافی گرم برای کل اتاق ها فراهم می کند، سامانه ی نورپردازی به نحوی است که ۱۰۰٪ از اتاق ها از نور مستقیم استفاده کردند بنابراین مصرف برق به حداقل رسیده است.

فرآیند تحقیقاتی ساختمان هتل ونیو

پس از فرایند تحقیقاتی در مورد شرایط اقلیمی در نهاترانج، راه حل زیر ارائه شده است:نمای جنوبی از حداقل تاثیرات منفی خورشید آسیب خواهید دید به این سبب راه حل معماری سبز ساختمان هتل این است که کل درب ها به این سمت امتداد یابند. به طور مشابه، اتاق های هتل برای لذت بردن از باد و نور طبیعی همچنین به سمت جنوب هستند. با وجود نمای باریک سبز (۷ متری) با ارتفاع (۶۰ متری)، جهت گیری ساختمان هتل به سمت شرق و جنوب (دید اصلی) به صورت اتصال، گذار، و تداخل به نحوی است که حس و فرم قرینگی و خانه های شهری برای ساختمان هتل به وجود آورده است.

جزییات اتاق هتل ونیو

در کل اتاق های هتل، ارتفاع ساختمان از بامی سنتی (کاشی های بام شیب دار) الهام گرفته است.

و در ترکیب با گلدان های سبز درختان فضایی است.

که به ترتیب به صورت زنجیره وار طراحی شدند و فرم کریستالی برای پوشش کل ساختمان.

با بیش از ۱۲۰ گلدان هوشمندانه در سراسر کل ارتفاعات شکل داده است.

بنابراین، هنگامی ساکنان در اتاق هتل هستند، درختان سبز و نور طبیعی را در ترکیب.

با دیدهای زیبا توسط پنجره هایی همانند منزل خود حس خواهند کرد.

حس خشکی و سردی در فضا از میان رفته و حس خوشایند صمیمت جایگزین شده است.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

گالری تصاویر

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________