موزه کوره امپریال

معمار Studio Zhu Pei

مکان جینگدژن چین

مساحت ۱۰،۳۷۰ مترمربع

ایده طراحی موزه

ایده طراحی موزه شامل بیش از نیمی از ده طاق آجری است که بر اساس شکل سنتی کوره تشکیل شده است؛ هر یک از طاق ها دارای مقیاس، انحنا و طول متفاوتی است که به طور طبیعی با ویرانه های موجود در سایت ادغام شده اند.

مصالح و سازه موزه

مصالح و سازه موزه از آجرهای سبک و نازک کوره ای ساخته شده است که حداکثر فضای داخلی را حداقل مصالح شکل داده است، آجرهای کوره ای به صورت فرم های اورگانیکی است که بازتابی از جریان گرما از ابتدا به انتهای فضاست. ساختار اصلی موزه سامانه سازه ای قوسی است که از بتن ساخته سده و بین دو لایه دیوار آجری ریخته شده است.  کاربرد آجرهای کوره ای بازیافتی برای ساخت خانه و انواع مختلف خانه از جمله ویژگی های مهم در ساختمان سازی جینگدژن است. مصالح اصلی سازه موزه از آجر است که از بازیافت آجرهای کوره قدیمی شهر شکل گرفته به نحوی که با آجرهای جدید ترکیب شده تا بازتابی از فرهنگ محلی ساختمان سازی باشد.

نور طبیعی موزه

بازدیدکنندگان با تماس مکرر بین فضای بیرون و درون تجربه حسی ۳۶۰ درجه ای دارند که سبب تحریک حواس لامسه، بویایی، شنوایی و بینایی شده و نوعی سفر بین گذشته، حال و طبیعت است. نور در فضای داخلی موزه ادعای کننده خاطرات ملموسی است که اثباتی از کاربرد تکنیک های دوره باستانی است که در عصر معاصر دوباره تفسیر شده است. ورود نور طبیعی در فضاهای داخلی موزه توسط نورگیر و حیاط خلوت تعریف شده است که الهام گرفته از حفره های دودکش کوره آجرپزی است؛ نورگیر به شکل استوانه های دوخالی در بخش فوقانی قوس توزیع شده است تا نور طبیعی در روز و نور مصنوعی در شب فراهم کند.