مسابقه مرکز طراحی بغداد

معرفی مسابقه مرکز طراحی بغداد

جایزه برگزیده تمایز خشنود است تا از دانشجویان، طراحان و معماران سرتاسر جهان دعوت به عمل آورد تا سایت فعلی و بلااستفاده ساختمان قدیمی فرمانداری استان بغداد را به مسابقه مرکز طراحی بغداد در شهر فرهنگی الرصافه تبدیل کنند. مسابقه طراحی در جستجوی رویکرد جدید معماری است که به شهر کمک می کند تا فرهنگ و میراث شهر بغداد حفظ و احیا کند. تغییر و تبدیل سایت به مرکز طراحی که بهترین طرح های معاصر در آن به نمایش گذاشته شده و همچنین فضایی برای فرم های همکاری خلاقانه است. در حالی که دیدگاه نوین و خوش بینانه ای برای طراحی آینده در عراق پیش بینی کرده طرح ارایه شده بایستی محکی برای درمان احترام آمیز میراث فرهنگی در ترکیب قدیم و جدید باشد.

واجدین شرایط مسابقه مرکز طراحی بغداد

از معماران، دانشجویان، مهندسین و طراحان دعوت به عمل آمده تا در این جایزه شرکت کنند. شرکت کنندگان می توانند تیمی و یا منفرد باشند (حداکثر چهار نفر)؛ از تیم های میان گستره ای دعوت به عمل آورده می شود.

معرفی سایت مسابقه مرکز طراحی بغداد

سایت ساختمان فرمانداری بغداد در منطقه قدیمی شهر الرصافه است. سایت بین خیابان الرشید در ضلع شمالی، خیابان المطناببی، پل الشاهده و مدرسه موستانیر در شرق است، کاخ های عباسی در غرب و رودخانه القشلا و تیرس در جنوب است. بافت باقیمانده ساختمان فرمانداری استان بغداد به شدت آسیب دیده و تنها پوسته ی نما باقی مانده که به سبب غارت و خرابکاری حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ ویرانی ساختمان به وقوع پیوست. این ساختمان در حال حاصر متروکه است و از آن نگهداری و حفاظت نشده است.

جدول زمان بندی مسابقه مرکز طراحی بغداد:

آخرین هفته ثبت نام نهایی (۱ سپتامبر ۲۰۱۸)

اتمام ثبت نام نهایی (۹ سپتامبر ۲۰۱۸)

اعلام نتایج (۹ نوامبر ۲۰۱۸)

جشن سالانه جایزه برگزیده تمایز (دسامبر ۲۰۱۸)

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مراجعه کنید. http://www.rifatchadirji.com/2018.html

مسابقه مرکز طراحی بغداد1