طراحی توالت عمومی

مسابقه طراحی توالت عمومی

هدف مسابقه طراحی توالت عمومی

یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی تمدن در دهکده یا شهر وضعیت توالت های عمومی محلی است. از سال ۲۰۱۵، «انقلاب توالت» چینی از مکانی به عنوان جاذبه ی گردشگری فراتر رفته و در کل کشور مطرح است،نمونه ای درخشان از مشارکت برای توسعه ی کشوری زیبا و سالم با توجه به قلمروی وسیع چین نیازمند تلاش و کوشش بیشتری است.در پاسخ به «انقلاب توالت»، دولت برای مردم شهرستان ژجیانگ چین با کمک طرح Young Bird و LeLiving مسابقه طراحی توالت عمومی را به راه انداخته است. هدف از مسابقه تمرکز بر توسعه ی گردشگری و احیای روستا در عصر جدید به عنوان بخش کوچکی از زندگی است. طرح پنج فینالیست پس از تصحیح ساخته خواهد شد.

معرفی سایت مسابقه طراحی توالت عمومی

استان ژجیانگ چین منطقه ای زیبا با قدمت تاریخی ۱۸۰۰ ساله است که با کوه های سرسبز احاطه شده است. این دهکده دارای چشم انداز جذاب، منابع غنی و جاذبه های گوناگون است که از آن جمله اند صخره نانجان، دره سهیلونگ، کوه بییما، کوه ژیولانگ، هانګکسینګنگ و معدن طلا سیشچانگ.تنوع ادغام فرهنگ در منطقه عبارتند از فرهنگ هویووان، فرهنگ تانگ شینزو، فرهنگ سرخ و فرهنگ عامیانه. هدف از رقابت طراحی تمرکز بر گردشگری، تجارت و شهرت منطقه با هدف سازگاری با محیط زیست است.این دهکده در منطقه ای دور افتاده با جمعیت سالمندان بسیاری است زیرا جوانان برای کار به شهر مهاجرت کردند. در ماه ژوئن ۲۰۱۷، دولت سوچنگ با همکاری LeLiving خواستار بازسازی خانه های خالی و صنایع دستی محلی شد، این تلاش ها سبب افزایش فرصت های شغلی محلی و ایجاد انگیزه روستاییان برای شرکت در توسعه روستا خواهد شد.

چشم انداز مسابقه طراحی توالت عمومی

مسابقه طراحی توالت عمومی همچنین، تلاشی برای تحریک گردشگری فرهنگی منطقه است. توالت سنگ بنای تمدن شهری و روستایی است. به عنوان چشم اندازی تزئین شده و با ایجاد مناظری زیبا برای بازدید کنندگان، توالت عمومی جدید محیط گردشگری را بهبود می بخشد و کیفیت زندگی روستاییان را به آسانی افزایش می دهد. علاوه بر این، بازتابی از مناظر شاعران، مفاهیم زندگی روستایی و روحیه های قهرمانانه ی منطقه خواهد بود.حفاظت از فرهنگ و محیط زیست، به مردم کمک می کند تا با جذب گردشگران برای بهره گرفتن زیبایی های منطقه ی روستایی در عین حال کیفیت معیشت زندگی محلی بهبود یابد.

 

معیارهای ارزیابی مسابقه طراحی توالت عمومی

احترام به فرهنگ .
توجه دقیق و کاربرد انعطاف پذیر از جغرافیای فیزیکی، مکان، منابع، سایت؛ درک عمیق از فرهنگ ؛ بازتاب نوآورانه ی منحصر به فرد از فرهنگ محلی.

مشخصه .
توالت باید بهداشتی و راحت باشد. تسهیلات اطراف، ویژگی های محلی،
تکنیک ها و مواد مصالح محلی بایستی در طراحی در نظر گرفته شود
به نحوی که سبب بهبود تصویر روستا و افزایش جمعیت گردشگری شود.
این طرح بایستی روستایی باشد، در حالی که نیازهای سالم و بهداشتی زندگی مدرن را رعایت می کند.

سازگار با محیط زیست .
با توجه به اهداف «صرفه جویی در انرژی»، اولویت بایستی ویژگی های زیست محیطی و معیشت مردم روستا باشد. رویکرد توالت بایستی بر اساس اصل صرفه جویی در انرژی باشد. ساخت توالت عمومی و توسعه ی گردشگری در روستای بایستی با کاربرد فنآوری صرفه جویی در انرژی و مصالح همراه باشد.

قابلیت اجرا .
در هنگام طراحی، بایستی مواد و مصالح محلی، تکنیک ها و هزینه های مورد توجه قرار گیرد.
طرح بایستی عملی، و از لحاظ ظاهر طبق اصول زیبایی شناسی باشد.

 

جدول زمانبندی مسابقه طراحی توالت عمومی

مهلت ثبت نام: سه شنبه، ۱۵ می ۲۰۱۸(۲۵ اردیبشهت ۱۳۹۷).
آخرین مهلت ارسال مقاله: ۳۰ می ۲۰۱۸ (۱۰ خرداد ۱۳۹۷).
برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مراجعه کنید.
https://www.youngbirdplan.com.cn/

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

گالری تصاویر

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________