فروشگاه ویلا دموریر

معمار collective B

مساحت ۵۶۲ مترمربع

سال ۲۰۱۹

 

ایده طراحی فروشگاه

ایده طراحی داخلی فروشگاه از کلمه های کلید مربوط به برند دموریر با نام «همپوشانی» الهام گرفته است که از آن جمله اند انگیزه شکفتن گل ها و فرایند ثمردهی میوه ها توسط دیوارهای لایه بندی شده و منحنی های الگوهای تکراری.

دایره های آزاد- هندسه دایره های آزاد که احترامی به تنوع در زیبایی است و به روش های گوناگونی در سقف، آویزهای روشنایی و نقوش کاغذ دیواری دیده شده است. در هر فضا مصالح متفاوتی استفاده شده که بیانگر هویت برند دموریر در فضا و انتخاب رنگ است.

به طور مثال در فضای کافه تریا از دایره های آزادی در اندازه های متنوع و مبلمان در رنگ های متنوع استفاده شده که با اصطلاح «زیبایی و سرزندگی» مطابقت دارد.

رنگ در طراحی فضای داخلی فروشگاه

رنگ صورتی نشانگر زیبایی میوه ها و شکفتن گل هاست. با توجه به کاربرد سناریوهای متفاوت فضای داخلی رنگ صورتی در سه تن استفاده شده است: صورتی نوزاد که در فروشگاه لوازم آرایشی استفاده شده تا اثر درخشندگی و خیرگی در فضا بکاهد. صورتی هلویی تا محصولات سبز رنگ بیش از پیش جلوه داشته باشند. از همه صورتی ها درخشنده تر، صورتی مرجانی که در فضای کافه تریا استفاده شده است.

برنامه فیزیکی فروشگاه

چهار برنامه فیزیکی در دو طبقه سازماندهی شده است که در هر زمانی بدون توجه به مسیر حرکت مشتری در خلال فضا تعریف شده است.۱- فروشگاه زیبایی، فضایی که محصولات موریر و همچنین برندهای دیگر ارایه می شوند. ۲-فروشگاه لوازم‌آرایشی،۳- استودیوی تولید برای آفرینندگان برنامه های آموزشی آرایشی،۴- کافه تریا.