کالج تورشون گلاسیر

معمار Bjarke Ingels Group
مکان پایتخت فاروستان تورشون ، “گلاسیر”
مساحت ۱۹۲۰۰ مترمربع
سال ۲۰۱۸

ایده کالج
کالج تورشون گلاسیر دارای هویت و استقلال فردی برای سه فضای مدرسه ای است که در ساختمان تعریف شده و شرایط ایده آلی برای همکاری و شکوفایی یادگیری فراهم آورده است. ایده ی طراحی کالج ماشین جوجه کشی برای نوآوری است تا فضایی ساخته شده به سبک مدارس سنتی. کالج شکل گرفته شده با نیازها و خواسته های درونی دانش آموزان و معلمان، به صورت توده و انباشته ای در پنج سطح است که پیرامون حیاط خلوت مرکزی در هم پیچیده شده است. یکی از مدارس مختص موسسه آموزشی، یکی برای غذاخوری و هیات علمی، و دیگری برای تمرینات فیزیکی و دور هم جمع شدن است. شکل هندسی ساختمان همانند گردباد و چرخابی است، که هر طبقه آن سرباز است و سطوح فوقانی دارای شعاع ۳۰ متری (۱۰۰ متری) به سمت مناظر کوهستانی گشوده شده است.

نمای کالج
طراحی شده به صورت گستره و تفسیری به سمت مناظر طبیعی، حیاط خلوت بیرونی با قطر ۳۲ متری دارای پلکان های تراس داری است، که فضاهای منعطف و سخاوتمندانه ای برای جلسات گروهی، رویدادهای اجتماعی، فضای غذاخوری، و سالن اجتماعاتی برای برگزاری وقایع باشکوه است. در قسمت فوقانی، نورگیرهای شفاف عظیم فضایی است برای محافظت در برابر وزش باد و اقلیم دشوار است که امکان عبور نور روز فراوان به سمت آتوریوم فضای داخلی فراهم آورده است. نماهای بیرونی بین فضاهای کلاس درس و حیاط خلوت ها تعریف شده است که به صورت شیشه های رنگی است که نمای کلی بصری به سمت کارکردهای مختلف درون ساختمان ارایه کرده است.

مصالح کالج
توپوگرافی سایت با ساختمان چند طبقه به صورت هویت واحدی ترکیب شده است. در طبقات فوقانی، حجم کنسولی کالج به سمت مناظر کوهستانی است، و ساختمانی به سمت شهر در تمامی جهات گشوده است. فضاهای داخلی عبارتند از حیاط خلوت، سالن بدنسازی و کتابخانه. انتخاب مصالح داخلی عبارتند از سنگ، بتن، چوب که از جمله مصالح بومی است در حالی که مصالح بیرونی شیشه و آلومینیون برای طراحی شکل هندسی ساختمان است.