پروژه طراحی شهر بازی

پروژه طراحی شهر بازی

ایده ی طراحی شهر بازی و پردیس هنر

ایده ی طراحی شهر بازی و پردیس هنر بر اساس اصولی است که برای بازدیدکنندگان تجربه ای پویا و خوشایند از زندگی شهری مدرن در خلال مکانی واحد است؛ بازتابی متفاوت از محیط های شهری همانند میادین شهر، پارک های عمومی، پارک های جیبی، مراکز تفریحی، ورزشی و بازی است. کل فضا به نحوی برنامه ریزی شده که طیف گسترده ای از تجارب، امکانات و فعالیت ها برای تمامی سنین در پارک ارایه شده است به نحوی که ارتباطات جمعی برقرار شود و به صورت مکان هایی افراد گردهم آیند.طراحی و معماری برجسته ی شهربازی و پردیس هنر، بازتابی از عناصر بومی جامعه و فرهنگ است، گل شهر، انار، منبعی الهام بخش برای طراحی فضای جمعی، هدایت کننده ی فرم، رنگ و ترکیب برای ایجاد تجربه ای رنگارنگ و پرانرژی است.

فاز اولیه طراحی شهر بازی و پردیس هنر

فاز اولیه طراحی شهر بازی و پردیس هنر شامل سه منطقه اصلی برنامه ریزی شده است: پارک شهری جیبی، مکان بازی کودکان و پارک محلی، در هر منطقه تجربیات مختلفی شکل گرفته است که به صورت مکان هایی است که کودکان، بزرگسالان و خردسالان برای لذت بردن از بازی های سرگرم کننده، تنوع شیوه ی زندگی و سرزندگی محیط شهری دور هم جمع می شوند.واقع شده در مرکز پارک جیبی شهر، گل انار است؛ مجسمه ای که استعاره ای از پرچم گل انار است؛ با ارتفاع بلندش مجسمه به صورت لندمارک و هویتی از محیط شهری پیرامون است. کفپوش های ریتمیک نشانگر باد و شکل گلدان ها نشانی از گلبرگ ها در وزش نسیم است لبه های طراحی شده برای نشستن مجموعه ای آرام برای استراحت و تعامل بازدیدکنندگان است.برگرفته از سازماندهی فشرده و لایه ای میوه ی انار، سایبان ها پس زمینه ای برای کل فضای پارک است که به بازدیدکنندگان اجازه داده در تابستان گرم استراحت کنند.

فضای بازی کودکان شهر بازی و پردیس هنر

فضای بازی کودکان دربرگیرنده تجارب بازی و یادگیری مهارتهایی ویژه است.

تپه هایی رنگی که تقلیدی از تغییرات تدریجی و لایه های سنگی است.

در حالی که کفپوش های سبز و آبی نشان دهنده رودخانه و جنگل است.

یکپارچه سازی شده در خلال فضاهای بازژ، فرصت هایی برای کودکان فراهم آمده است.

تا دور هم جمع شوند و مهارت های فیزیکی و اجتماعی شکل گیرد.

به طور مثال فضاهایی برای بازی آزاد و ثابت طراحی شده.

که ترویج دهنده ی ارتباطات اجتماعی، ورزش، توسعه ی فعالیت ها و چالش هاست.

اجتماعات و رویدادهای عمومی همه در پارک برگزار می شوند. فضای باز پارک عمومی مجموعه ای از فضاها برای گردهمایی کوچک بازدیدکنندگان است. در ترکیبات فضایی، چمن های چندمنظوره، کلاه فرنگی و مکان های نشیمن و فضای نیمه محصور وجود دارد، در میادین کوچک تر مجموعه ای از درختان و فضاهای چند منظوره برای گردهمایی گروه های سنی متفاوت است.