پردیس دانشگاه کرتین میدلند

برنده جایزه Good Design Australia

معمار Lyons with Silver Thomas Hanley

مکان میدلند، استرالیا

مساحت: ۳۰۵۰ مترمربع

سال ساخت ۲۰۲۰

 

ویژگی های طراحی پردیس

“پردیس میدلند” دانشگاه کرتین، مرکز آموزشی سه طبقه ای با تسهیلات علوم بهداشت برای آموزش است. ایده طراحی پردیس دانشگاهی برگرفته شده از بافت صنعتی و بومی سایت و همچنین فرم یادمانی و مصالح بنا از ساختمان های مهم پردیس دانشگاهی الهام گرفته است. ویژگی های طراحی پردیس دانشگاه کرتین میدلند بازتابی از نقش “عالم خرد” تسهیلاتی است که در بافت وسیع تر پردیس دانشگاه مشاهده شده است.

فضای داخلی پردیس

فضای داخلی پردیس

فرم طراحی پردیس

فرم طراحی پردیس به عنوان جسم جامدی تصور و به نحوی حکاکی شده است که برای آشکار کردن فضاهای عمومی و فعالیت های دانشجویی در میان ایده حجمی ساختمان است. بالکن ها به سمت چشم اندازهای اصلی در محدوده طراحی است و برای دانشجویان فضاهای بیرونی مطالعه و دسترسی مطلوب به نور و تهویه هوای طبیعی از تمامی طبقات وجود دارد، همچنین تشرغیبی برای انجام فعالیت دانشجویی در عرصه عمومی است.

مصالح و رنگ فضای داخلی

نمای پردیس

نمای پردیس، آجری است و به صورت “حجابی” بر روی بالکن ها و حوزه ی ورودی اصلی به سمت شمال غربی گسترش یافته است. الگو و نقش آجر سبب شده تا نور و تهویه هوای طبیعی در فضاهای بیرونی دانشجویی فیلتر شود به نحوی که سایه ایجاد شود. نمای آجری پردیس با جزییات غنی طراحی شده که بازتابی از مهارت کارگاه های اساتید مجاور راه آهن میدلند  است.

نمای پردیس

نمای پردیس