مسابقه طراحی : گذرگاه زیرزمینی

مسابقه طراحی مفهومی: تیوب هشت متر در هشت متر در سیصد متر

پیچیدگی باعث جذابیت شهرها می شود  در حالی که جذابیت نه تنها ناشی از کاربری های متنوع، مردم و روایت هایی است که در مکان خاصی با هم ترکیب می شوند، بلکه تغییر مداوم نیازها در طول زمان است. طراحان افرادی هستند که چشم تیز نسبت به این “تغییرات” دارند. در فرآیندهای بازسازی جهانی میکرو شهری، بسیاری از مواردی وجود دارد که گرد و غبار را به جلال تبدیل کرده، معمولی را به حالت خارق العاده تبدیل کرده، نیازهای جدید را برآورده کرده و تجربه جدید زندگی را توسط طراحان رشته های مختلف به ارمغان آورده اند.

در شهر کونمینگ (پایتخت استان یوننان ، چین) یک گذرگاه است که ۸ متر ارتفاع، ۸ متر عرض، ۳۰۰ متر طول دارد و چندین  ورودی مرکز خرید بزرگ زیرزمینی را به هم متصل می کند. این گذرگاه، از نظر حجم، در مرکز  سایت قرار دارد، باید بیش از  کاربری «لوله تخلیه» کار کند. فراخوان مسابقه مشتاقانه منتظر ایده های ابتکاری شرکت کنندگانی است که می توانند این گذرگاه را به مکانی جذاب و علاوه بر این، بخشی از زندگی روزمره محله های اطراف و کل شهر تبدیل کنند.

چگونه این فضای را بازسازی خواهید کرد؟ آیا می تواند موزه، مکانی همانند فروشگاه پاپ یا مرکز کارگاهی با برنامه های خلاقانه باشد؟ از طراحان و دانشجویان رشته های معماری، طراحی داخلی، طراحی تعاملی، طراحی خدمات، هنر و غیره دعوت به عمل آمده تا از این مسابقه مفهومی استقبال کنند و شهر را با ایده های هیجان انگیز شگفت زده کنند!  شرکت کنندگان ممکن است از منظر طراحی فضایی، طراحی تعاملی، طراحی خدماتی و غیره (یا ترکیبی از آن ها) کل یا بخشی از گذرگاه را به عنوان سایت برای ارایه پیشنهادات انتخاب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید

زمانبندی مسابقه

مهلت ثبت نام

هفتم ماه می سال ۲۰۲۰

مهلت ارسال آثار

هفتم ماه می سال ۲۰۲۰