مرکز تشخیص سرطان سینه بیمارستان یوروینسکی

معمار: Zeidler Partnership Architects

مکان: همیلتون، انتاریو،‌کانادا

مساحت:۱۰۰۰۰-۲۵۰۰۰ مترمربع

اصول طراحی مرکز

اصول طراحی مرکز یکی از اولین مراکز تشخیص در آمریکای شمالی، تاکید بر سلامت فیزیکی و احساسی در ارایه ی خدمات غربالگری و تشخیص سرطان پستان دارد. هدف از اصول طراحی، تجربه ای غیررسمی برای زنان و خانواده هایشان از زمان ورود به فضای ورودی باغ مانند تا مراحل تشخیص و درمان است. به طور مثال، رنگ های فضای داخلی، نورپردازی و دید و منظرها  تاثیر عاطفی بسیار قوی بر روی مراجعه کننده دارند.

نمونه موردی مرکز درمانی

فضای داخلی مرکز درمانی

عناصر معماری مرکز

عناصر معماری مرکز ترکیبی از فرم، نقشه،‌مصالح بومی و نور طبیعی، محیط طراحی شده ای را خلق کرده است که نشانگر تاثیر مثبت معماری بر روی محیط های مراکز سلامت و بهداشت است. پاویون ورودی درمقیاس انسانی است و با، سایبان های کنسولی تعریف شده که توسط دیوارهای بتنی حیاط احاطه و به عنوان فضای انتظاری عمل کرده است. نمای باز چوبی سبب ورود نور به فضای داخلی شده در حالی که دیدهایی را به سمت باغ تعریف کرده است. در هم آمیختگی سایه ها و یادآوری از خورشید و نسیم در باغ سبب شده تا محیط آرامش بخشی برای مرکز سلامتی فراهم شود. فضاهای انتظار، کلاس های آموزشی به دقت سازماندهی شده و دارای مقیاسی هستند که حریم خصوصی را حفظ کردند. این مرکز برنده ی جایزه ی نمونه ی اول طراحی برای مراکز درمانی در جامعه است.

کانسپت حجمی بیمارستان

 

راهبردهای طراحی پایدار مرکز

راهبردهای طراحی پایدار مرکز از آن جمله اند دسترسی به نور روز در بیش از ۷۰ درصد از فضاهای داخلی، استفاده از سنسورهای نور روز،‌ترکیب مواد قابل بازیافت، دسترسی به منابع محلی و مصالح ساختمانی کم کربن،‌پوشش گیاهی مقاوم در برابر خشکسالی، جمع آوری آب باران برای آبیاری، سامانه ی بازیافت حرارتی، و سامانه ی بام سبز.

دکوراسیون بیمارستان