فراخوان مسابقه طراحی فضای بازی عمومی

 فضای بازی عمومی فراخوانی برای ارایه برترین پروژه ها و کانسپت ها متمرکز بر تمرین های خلاق و نوآورانه برای فضاهای عمومی پایدار و منسجم از طریق کاربرد فنآوری های دیجیتال و بازی ها را اعلام کرده است.
پی پی اس (فضای بازی عمومی) پروژه ای است که با کمک برنامه ی اروپایی خلاق اتحادیه اروپا بنیانگذاری شده است، با هدف کاوش در توسعه ی ممارست های خلاق و نوآورانه برای همکاری در طراحی فضاهای عمومی فراگیر، منسجم و پایدار از طریق استفاده از بازی ها و فنآوری های دیجیتال.
این فراخوان فرصتی است برای ارایه پروژه های شرکت کنندگان در مقیاس اروپایی! پی پی اس به دنبال بهترین پروژه ها (چه توسعه یافته، کاربردی یا در مرحله کانسپت) در حوزه ی بازی هایی است که در تسهیل فرایندهای مشارکتی فعالیت دارند.
توسعه ی فنآوری های اطلاعات و ارتباطات مرزهای جدیدی برای استفاده از بازی ها در فرایندهای مشارکتی گشوده و در طی دهه گذشته چندین آزمون جدید از کاربر بازی های ویدیویی برای برنامه ریزی مشارکتی توسعه داده شده است.
هدف نمایش و الهام بخشی در مورد چگونگی کاربرد فنآوری های دیجیتال، در ترکیب با خط مشی های بازی سازی برای هماهنگی فضای عمومی و اطلاع رسانی درباره ساخت مکان است.

معیارهای ارزیابی و صلاحیت پروژه ها
هدف جمع آوری شیوه های خلاقانه و نوآورانه در حوزه ی طراحی است. مطالعات موردی بایستی پروژه ها و کانسپت های موفقی باشند که حداقل دربرگیرنده دو معیار است:
– ساخت مکان: درک به صورت فرایند مشارکتی که توسط آن قلمرو عمومی شکب می گیرد
– مکانیسم های بازی: در نظر گرفتن بازی به عنوان ابزاری برای تسهیل فرایندهای مشارکتی
– ابزارهای دیجیتالی یا غیر دیجیتالی: استفاده از فنآوری هایی برای تقویت تصمیم گیری و مشارکتی
– تصمیم گیری جمعی: مباحث مرتبط به استراتژی های مشارکت مدنی
این مطالعات موردی ممکن است هر پروژه یا کانسپتی در قلمرو اروپا باشد که توسط نویسنده یا نویسندگان ارایه می شوند.
تحویل پروژه اول فوریه ۲۰۲۰
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید:
https://apply.iaac.net/applications/view.php?id=122288