طراحی المان ها و عناصر معمارانه / قوس

معماری می تواند ساده باشد، یا پیچیده؛ از طراحان مینیمالیست تا معماران مدرن و طراحان اخیرمعماری سیال و اورگانیک همانند زاها حدید؛ از آسمانخراش ها در نیویورک، تا خیابان های شیک به سبک معماری اسلامی یا اروپایی؛ هر سازه زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. اما یک چیز در میان آن ها مشترک است. مهم نیست تا چه اندازه ساده است یا پیچیده؛ سازه از ترکیب یک یا چند عنصر معمارانه ساخته شده است.
چنین عناصر معمارانه ای اصول پایه و حتی پیچیده ترین اصول طراحی معماری را تشکیل می دهند و تمرکز اصلی موضوع مسابقه چنین عناصر معمارانه ای است.

قوس

قوس یکی از مهم ترین عناصر معمارانه است. در حقیقت کلمه “آرکیتکچر” با کلمه “آرک” آغاز می شود. اولین عنصر معمارانه طراحی است که باید بر روی آن تمرکز داشته باشیم. قوس ها بخشی از معماری بسیار قدیم و دیرین است. برخی از فرم های قوسی شکل به دوران اوایل میلاد بر می گردد. از دوران امپراطوری روم، تا معماری مغول، از دوره کلیساهای عظیم، تا مساجد و کاخ ها، قوس ها در انواع متنوعی در تمامی معماری در سراسر دنیا پراکنده شدند. حتی یادمان های دوره مدرن دارای فرم های قوسی شکلی است، چه به صورت المان های تزیینی یا اجزای سازه ای.

سایت

از آن جا که افراد متفاوت نیازمند شرایط متفاوت سایت بر اساس طراحی، کانسپت، یا نوع سازه هستند، سایت می تواند در هر کجای دنیا واقع شده باشد. همچنین هیچ محدودیتی در مقیاس سایت انتخابی وجود ندارد. می تواند کوچک یا بزرگ بر اساس آن چه می خواهید باشد.

هدف مسابقه
هدف مسابقه طراحی ساختمان یا سازه ای عملکردی است به نحوی که تمرکز بر روی طراحی عنصر قوس به بهترین وضعیت ممکن امکان پذیر باشد. قوس باید عنصر اصلی باشد که در طراحی، ایده و کانسپت بر روی آن تاکید شده است. مفهوم ساختمان / سازه عملکردی، ساختمانی است که باید دارای کاربری های ملموسی باشد و نباید تنها نشانگر قوس حجیمی در میان ناکجاآباد باشد. می تواند قوس یادمانی ساده ای باشد، که قابلیت جفت و جور شدن در طراحی را داشته باشد.

زمان بندی مسابقه
• مهلت نهایی ثبت نام ۱۵ فوریه ۲۰۲۰
• مهلت نهایی ارسال آثار ۲۰ فوریه ۲۰۲۰
• اعلام برندگان مارچ ۲۰۲۰
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید: