فراخوان مسابقه طراحی توالت عمومی

امروز دنیا شاهد رشد جمعیت و شهرنشینی بی سابقه در مناطق مختلف است. رشد سریع جمعیت در مناطق شهری معمولاً همراه با برنامه ریزی ضعیف زیرساخت های فیزیکی و اجتماعی و همچنین عدم آگاهی بهداشتی فردی و اجتماعی است. چنین شرایطی برای به وجود آمدن اقدامات بهداشتی ضعیف در بین ساکنان شهری مناسب است. دفع مدفوع و دفع ادرار هنوز در مناطق شهرنشين در حال توسعه شايع است و چنين اقداماتي خطر زيادي براي سلامت شهروندان به همراه دارد. سازمان بهداشت جهانی و یونیسف دفع مدفوع را با موضوعاتی همانند فقر، سوء تغذیه ، مرگ و میر کودکان و نابرابری های بزرگ بین ثروتمندان و فقرا پیوند می دهند.

در سرتاسر جهان ، حدود ۸۲۷۰۰۰ نفر از کشورهای کم درآمد و متوسط ​​سالانه به دلیل آب ناکافی و عدم بهداشت جان خود را از دست می دهند. اعتقاد بر این است که بهداشت فاضلاب عامل اصلی تقریبا ۵۰ درصد این مرگ و میرها است. در حال حاضر جهان با بیماری همه گیر کویید-۱۹ روبرو است، فاجعه ای در مقیاس پیش بینی نشده ای که تقریباً در همه ملت ها رخ داده است. در گذشته همچنین شیوع بیماری هایی مانند سارس، آبله ، وبا ، بخش قابل توجهی از جمعیت را از بین برده است. عدم بهداشت همچنین یکی از عوامل اصلی در حمله و شیوع بیماری های همه گیر و مصیبت هایی است که اقتصاد و بافت اجتماعی جهان را فلج می کند.

با توجه به اهمیت جدی بهداشت عمومی، نیاز فوری به تدوین رویکردی یکپارچه در رابطه با توسعه خدمات بهداشت عمومی وجود دارد. گرچه فراهم آوردن تسهیلات بهداشتی پرهزینه است، فقدان آن مانع توسعه و امنیت می شود و سبب افزایش میزان آلودگی می شود که زندگی ملت های نوظهور را به خطر می اندازد.

 

بهداشت بیشتر از آزادی سیاسی مهم تر است – مهاتما گاندی

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید

vzcompetitions.volzero.com