طراحی مدرن خانه شیب دار: خانه ای با نمای بام

معمارstudio-eon

سال ساخت ۲۰۲۰-۲۰۱۸

مکان وونجو ، کره

ایده طراحی خانه

خانه شیب دار پروژه ای است که بر روی شیب ملایمی از توپوگرافی کوهستانی در شهر وونجو، کره جنوبی واقع شده است. ایده طراحی برای خانه ساخت بام شیب داری است که به نمای خانه تبدیل می شود. بام نه تنها ابزاری است که تاثیر بصری جذابی برای ساکنان و بازدیدکنندگان دارد، بلکه استعاره ای از شیب کوه کام- آم است. همچنین تراس شکل گرفته بر روی بام، که دید و منظر رو ضلع شرقی کوه است، منظره ای دیدنی و جذاب ارایه داده است.

مصالح نمای خانه شیب دار

پلان خانه

در پلان، خانه از سه حجم تشکیل شده است که در زیر بام شیب دار از هم مجزا شدند. این سه حجم به روشی سازماندهی شده اند که فضایی دعوت کننده برای بازدیدکنندگان خلق کرده اند. علاوه بر این، سایت خانه در سردترین مناطق کره جنوبی است، حجم فشرده سبب شده تا از نظر مصرف انرژی بهینه باشد. شیب در مقطع و پلان شرایط فضایی متنوعی خلق کرده است. نقاطی که بام به دیوار وصل شده است، تبدیل به سایبان، رخبام، بالکن و حیاط ها شده است، که تمامی آن ها تعریف کاربری فضاهای گذار بین بیرون و درون است.

جزییات خانه شیب دار

مصالح خانه

سه نوع مصالح در طراحی خانه استفاده شده است. پانل روی، آجر و فولاد کورتن. روی با رنگ تیره در بام به کار رفته است که در تضاد با دیوار آجری خاکستری رنگ است و روی برای انتهای سقف به منظور مقاومت در برابر شرایط دشوار زمستان و برف سنگین انتخاب شده است. فولاد کورتن مصالح سومی است که به عنوان مصالح بینابین روی و آجر کاربرد دارد. در حالی که نمای شمالی دارای گشودگی های محدودی است، نمای جنوبی گشودگی های وسیع تری دارد که سبب نور روشنایی بیشتر روز در فضای داخلی شده است. همچنین بخشی از بام تا اتاق نشیمن امتداد دارد و سبب خلق رخبامی شده است که نور تابستان را فیلتر کرده است. تراس طبقه دوم به ساکنان اجازه می دهد تا از منظره شرقی ، به ویژه در طلوع آفتاب لذت ببرند. علاوه بر این، صحنه های در حال تغییر را در چهار فصل تنظیم می کند و طبیعت را در خانه به ارمغان می آورد.

کانسپت حجمی خانه