بیودوم های  به خود متکی برای تقویت اکوتوریسم در امارات متحده عربی

معمار: Baharash Architects

مکان: دبی، امارات متحده عربی

انتظار می رود تا سال ۲۰۲۱، امارات متحد عربی امارات ۴۵ میلیون بازدید کننده داشته باشد  به ویژه افرادی که برای بازدید از کوه های خیره کننده به امارات متحده عربی سفر می کنند. با این حال، گردشگری های کنترل نشده، سبب آسیب زدن به این مناطق طبیعی شده و فشار بیش از حد می تواند منجر به اثرات منفی مانند افزایش آلودگی، فرسایش خاک، از دست رفتن زیستگاه طبیعی و گونه های در معرض خطر باشد.

طراحی بیودوم

طراحی پروژه بیودوم ها به منظور ارتقاء اکوتوریسم و حفاظت از منطقه کوهستانی امارات متحده عربی است به ویژه  گونه های نادر حیات وحش عربی. بیودوم ها در کوه های الحجر، منطقه شرقی امارات متحده عربی واقع شده است. پروژه زیست محیطی امکانات برای مرکز حفاظت از حیات وحش فراهم می کند و همچنین مرکزی بی نظیر برای حفاظت حیات وحش است. بیودوم ها همچنین توسط برنامه های آموزشی آگاهی نسبت به تنوع زیستی کوهستان را افزایش می دهند.

سازه بیودوم

شرکت معماری باهراش طراحی هایی سه نوع بیودوم خودکفایی ارایه دادند. این سازه ها از اجزای پیش ساخته ساخته خواهند شد تا آسیب ها را به حداقل برسانند و امکان مونتاژ سریع در سایت فراهم شود. گونه شناسی نیمه زیرزمینی  دارای منفعت هایی است که از آن جمله اند خنک کننده های منفعل، سازگاری با طبیعت و همچنین محیط بیولوژیکی فضای داخلی بیودوم ها برای بازدیدکنندگان آسایش حرارتی، مزایای ترمیمی و درمانی ارائه می دهد. طراحی بیودوم ها برای بازدیدکنندگان تجربه منحصر به فرد و حس بودن در طبیعت فراهم می کند. بازدیدکنندگان نیز از مزایای خوردن غذاهای محلی  در رستوران ها لذت خواهند برد که دارای نمایشی شگفت انگیز از چشم انداز زیبا را ارائه می دهد. ایر ویژگی هایی زیست محیطی عبارتند از  ۱۰۰٪ انرژی تجدید پذیر، بازیافت آب های پسماند در محل برای آبیاری و مدیریت زباله در محل است.