چگونگی آموزش معماری به زبان ساده

آموزش معماری به زبان ساده

سالمون دودی از طریق عکاسی شاتراستوک : برای اکثر دانشجویان معماری ، چند سال اول یادگیری شامل افتادن از یکی از درس های سخت در صنف معماری است. از یادگیری اصطلاحاتی به مبهمی گشتالت برای بازتعریف درک خود از ایده ها تا اصطلاحاتی به سادگی فضا ، یادگیری واژگان معماری به زبان ساده یکی از پیچیده ترین فرآیندهای مرتبط در تبدیل شدن به یک طراح می باشد. این چالش به وضوح یک تجربه جهانی نیز هست: هنگامی که ما از خوانندگان مان در ماه گذشته خواستیم تا نظرات خود را برای عجیب ترین کلماتی که تنها معماران استفاده می کنند پیشنهاد دهند، ما با سیلی از پیشنهادات روبرو شدیم شد – که شامل ۱۰۰ نظردر خود پست و بیش از ۴۰۰ نظر در اولین پست فیس بوک ما می شود.

تعریف معماری به زبان ساده

شاید حتی بیشتر قابل توجه باشد، هر چند، واقعیت این است که در تمامی این نظرات، هم پوشی قابل ملاحظه ی کوچکی در کلمات و عباراتی که مردم پیشنهاد می دادند وجود دارد. این تنوع گسترده به ما اجازه داده تا یک لیست از ۱۵۰ کلمه – تنها بخش کوچکی از کل کلمات پیشنهاد شده را انتخاب کنیم. چرا معماران چنین زبان عجیبی را بکار می برند؟ برای اولین بار، برای اینکه به لیست مان برخی از زمینه ما را بیافزاییم، نظرات خوانندگان خود در مورد مسائل پیرامون معماری به زبان ساده را مورد بحث قرار می دهیم – کسانی که فقط برای دیدن برای لیست اینجا هستند، می توانند راحت به پایین صفحه روند!

شباهت معماری به زبان ساده به ژانر های دیگر

معماری به زبان ساده می تواند، البته، به دلایل خوب استفاده شود. گاهی اوقات، مفاهیم برای اینکه به زبان روزمره بیان شوند بسیار پیچیده هستند، و برخی از کلمات به ایده های پنهان معماری اشاره دارند که عموم مردم به احتمال زیاد درباره آنها دانش قبلی ندارند. به این مطلب توسط jsarhitekt اشاره شده است: چرا محدودیت، انتقاد و یا بیان صامت؟ معماری زبان خاص خود را دارد، و به دیگر حرفه ها، فعالیت ها، و ژانرها بی شباهت نیست. آیا همه چیز را تضعیف کرده و به کمترین مخرج مشترک تقلیل یافته است  jsarhitekt اما همانطور که Dougilis در پاسخ به jsarhitekt اشاره کرد.

بحث معماری به زبان ساده با مردم حارج از حرفه

بین صحبت کردن با معماران دیگر و صحبت کردن با مردم در خارج از حرفه تفاوت وجود دارد: من فکر نمی کنم ما با استفاده از زبانی که برای مردم عامی غیر قابل درک است بتوانیم به مباحث عمومی کمک کنیم. وقتی من با یک فیزیکدان صحبت می کنم، انتظار دارم او بتواند کار خود را به زبانی که من می توانم درک کنم تفسیر کند، و همه کارها و حرفه ها باید در همچین استانداردی نگه داشته شوند. اگر شما نمی توانید کار خود را به سادگی توضیح دهید، کارتان را کاملاً درک نکرده اید Dougilis همان طور که Lee Calisti اشاره کرده، مهم ترین تمایزی که باید ایجاد شود.

اصطلاحات معماری به زبان ساده و استدلالی

مقصود است: شاید این سوال اشتباهی است که مطرح شود. انگیزه مهم تر است. آیا یک نفر تلاش می کند تا با کلمات خود قصه گوی بهتری باشد یا به سادگی فردی پرمدعا باشد. Lee Calisti، AIA مارگیت رودی اشاره می کند که چگونه استفاده ما از زبان درنهایت بر نحوه ای که دیگران در مورد معماران فکر می کنند، تاثیر می گذارد: اگر عده ای از ما خود را معمارانی خواستار کاربرد جدی مجموعه مهارت های خود در زمینه بزرگتر می نامیم در واقع باید در زمینه مرتبط مان دیده شویم، سپس آن زمان است که ما گستره ی وسیع تری، حداقل نیمی از راه در رابطه با اصطلاحات / واژگان که همه را درک می کنیم، را برآورده ساخته ایم . مارگیت رودی و در نهایت، شاید بهترین استدلال برای زبان ساده توسط Greg Hudspeth ارائه شد.

بازی با (نور، فضا، مصالح) – مقیاس انسانی – ایجاد / ارائه یک حرکت – چگونه ____ توسط ____ دریافت می شود – ترکیب فضایی – تولید نقشه – بررسی مفهوم – مجاورت های برنامه ریزی شده – فعال سازی فضا – عرصه عمومی – اتاق در فضای باز – کانسپت های عجیب در معماری – بسته/ وُید – داخلی/خارجی – فشار/کشش -شفافیت/تاری – دریافت/ارائه خدمات – فضای منفی/مثبت.

معماری به زبان ساده صرف شفاف سازی ابهام

سازنده ای که مشخصاً با موضع گیری فکری معماران تحت تاثیر قرار نگرفته است: به عنوان یک سازنده که برای بیش از ۲۰ سال در صنعت بوده است، آنچه انجام می دهم را درک می کنم و خودم را به اندازه کافی باهوش می بینم تا بتوانم مفاهیم نسبتا پیچیده در ساخت و ساز را درک کنم. با این حال، من لیستی از کلمات و عبارات مسخره ای دارم که با معمارانی که کار می کنم از آنها استفاده می کنند. من بخشی از هر روز خود را صرف شفاف سازی ابهام و توضیحات و تعاریف بیش از حد پیچیده برای ایده های ساده می کنم. این بزرگترین اتلاف وقت و نفس است. آن کالا را به مشتری بفروشید اما به من طرح و برنامه ها را در مستقیم ترین و درست ترین شیوه تحویل دهید.

کلمات جامع در معماری به زبان ساده

بدین شکل من می توانم سریع تر کار کنم و تغییرات کمتری ایجاد کنم . Greg Hudspeth از طریق فیس بوک با در نظر گرفتن نظرات فوق، این مهم است که به یاد داشته باشیم که این یک لیست از کلماتی نیست که شما مجبور باشید فورا استفاده از آن را متوقف کنید، به سادگی نسبت به کسی که با او صحبت می کنید آگاه باشید، و مطمئن شوید که اگر شما از هر یک از این کلمات استفاده کنید، آنها در در زمینه مورد استفاده شما ضروری و مناسب می باشند. این لیست به هیچ وجه جامع نیست.

کلماتی که معماران در معماری به زبان ساده استفاده می کنند!

با بیش از ۷۵۰ نظر در سراسر مقاله اصلی و سه تا از پست های فیس بوک، لازم بود آن را در جایی پنهان کنیم! در اینجا کلماتی را که اغلب بدان ها اشاره شده بود و خودمان با آنها مواجه شده بودیم را آورده ایم. بنابراین بدون گرفتاری بیشتر، و بی هیچ منظور خاص، در اینجا فهرست خوانندگان خود را از ۱۵۰ کلمه عجیب و غریبی که فقط معماران بکار می برند، آمده است. ۱۵۰ کلمه عجیبی که فقط معماران به کار می برند :

۱- پوستیژ

۲- پایداری

۳- آرگونومی

۴- روح مکان

۵- نما

۶- شارت

۷- منطقه بندی

۸- آستانه

۹- تجمع

۱۰- درو عرضی کاری

۱۱- ماهیت

۱۲- توپر

۱۳- پساصنعتی

۱۴- نموداری

۱۵- بومی

۱۶- مدولار

۱۷- ساختارشکنی

۱۸- گونه شناسی

۱۹- پارامتری

۲۰- برنامه

۲۱- پوسته

۲۲- پاکت ساختمانی

۲۳- طاق

۲۴- ساباط

۲۵- پنجره بندی

۲۶- شیبدار

۲۷- اتود

۲۸- ناظر

۲۹- پدیده شناسی

۳۰- بروتالیسم

۳۱- طره ای

۳۲- منحنی

۳۳- قائم

۳۴- مِیسی

۳۵- لوکوربوزیه

۳۶- کشاورزی زیستی (کشت و کار طبیعی)

۳۷- زبره کاری

۳۸- خومه شهر

۳۹- پیاده مداری

۴۰- پیلوتی

۴۱- حالت عمودی

۴۲- توکار

۴۳- جرز در

۴۴- شیشه خور

۴۵- اعیان سازی

۴۶- صفه ستون‌بند

کلمات ساده ای که توسط معماران معماری به زبان ساده معنای جدیدی گرفته

۱-کانسپت

۲-فضا

۳- بافت (شهری یا ساختمانی)

۴- استعاره

۵- خوانایی (چیزی نسبت به نوشتن)

۶- بُعد (به معنای ویژگی چیزی)

۷- آن( لحظه)

۸- لنگر، مُمان

۹- مذاکره

۱۰- پویا

۱۱- زبان

۱۲- زمینه

۱۳- ژست

۱۴- افتخار ( آشپزخانه به کابینه افتخار می کند)

۱۵- طبقه بندی

۱۶- سلسله مراتب

۱۷- مقیاس

۱۸- بخش

۱۹- رسمی

۲۰- گره ها

۲۱- بدنه ها

۲۲- رگه

۲۳- قیاس کردن

۲۴- دستگاه

۲۵-ارتفاع

کلمات مبهمی که معماران بیش از حد در معماری به زبان ساده استفاده می کنند!!

۱- نمادین

۲- ارگانیک

۳- دوگانگی

۴- التقاطی

۵- بنجل

۶- توالی

۷- حالت سکون

۸- بینابینی / شکاف

۹- تکرار

۱۰-کنار هم / مجاورت

۱۱- گچ بری

۱۲- تکتونیک (و فن معماری)

۱۳- مقدماتی

۱۴- بیان

۱۵- بی دوام

۱۶- اهلی

۱۷- انسانی

۱۸- احیاء کردن

۱۹- ترکیبی

۲۰- تولیدی

۲۱- ابهام

۲۲- کاتالیزور

۲۳- نفوذ

۲۴- مناسب

۲۵- الهام

۲۶- معاصر

۲۷- ادغام

۲۸- اجرایی

۲۹- برتری

۳۰- معاون

۳۱- دوشاخه شدن

۳۲- برنهاده

۳۳- محل تلاقی

۳۴- گشتالت

۳۵- روح زمان

۳۶- فرسایش

۳۷ – ماله

۳۸- نقوش

۳۹- دسته

۴۰- همگن

۴۱- نسخه خطی

۴۲- الگو

۴۳- ناهنجاری

۴۴- همجواری ها

۴۵- اختلاف منظر

۴۶- اجتماع

۴۷- زیبایی

۴۸- یکپارچه

۴۹- یکنواختی

۵۰- ریخت شناسی

۵۱- ثنویت

۵۲- نکات دقیق وظریف

۵۳- ناپایدار

۵۴- فراوانی

۵۵- قوی

۵۶- قرار دادی

۵۷- جامع (گاهی اوقات حتی همه جانبه)

۵۸- هم زمانی

۵۹- محرمانه

۶۰- تحقق

۶۱- تفرقه-

چهارسوی معماری

Recent Posts

مدرسه ابتدایی فنگشی

حرکت و چرخش اشکال، انواع مختلفی از فضاهای ارتباطی و فعالیت عمومی بین فصاهای مختلف…

3 سال ago

غرفه بلغارستان

برخی از سالن‌های غرفه بلغارستان به فناوری نوین اختصاص داده شده‌اند یکی از فناوری‌های امیدوارکننده…

3 سال ago

غرفه کانادا

غرفه کانادایی در اکسپو دبی منعکس کننده مناظر و اکوسیستم های در معرض خطر است

3 سال ago

غرفه جمهوری چک

ایده طراحی غرفه نه تنها یک پوسته ، بلکه یک موجود زنده است که فرآیند…

3 سال ago

در نمایشگاه اکسپو دبی می توانید روی نیمکت هایی الهام گرفته از خط عربی بنشینید

زیبایی و پیچیدگی زبان عربی به شکل فیزیکی ایده طراحی نیمکت‌ها در نمایشگاه اکسپودبی است.

3 سال ago

غرفه ترا

باغ های اطراف طراحی غرفه بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بازدیدکنندگان است، چه تجربی و…

3 سال ago