محیط شهری برای فضای اجرای جمعی

هدف کارفرما، احیای زمین های متروکه، خالی، فضای اجرای جمعی در والپارایسو شیلی است؛ که در حال حاضر محل دفن زباله و حیوانات موذی است. اعضای تیم طراحی فارغ التحصیلان رشته ی هنر و معماری و تئاتر هستند. فعالیت های گروه متکی بر انگیزش درونی، حمایت دوطرفه و سازمانی غیر سلسله مراتبی است و مسئول احیای شهر والپارایسو شیلی هستند که در سال ۲۰۰۳ توسط یونسکو ثبت شد. شهر استعماری والپارایسو نمونه ای از شهرسازی و معماری قرن نوزدهمی در شهرهای لاتین است. در محیط شهری طبیعی تئاتر مانند، شهر بافت بومی دارد که با دامنه های کوه پیوند خورده و شاخص شده با مجموعه ای مناره های مخروطی کلیساهاست. در تضاد با طرح هندسی مسطح دریاست. شهر ساختار ا‌ولیه ی صنعتی را به خوبی حفظ کرده از آن جمله اند بالابرها بر روی دامنه ی پرشیپ کوه ها.

 

برنامه های فیزیکی و اهداف فضای اجرای جمعی

تیم کارفرما «سیتیو ایراتزو» در سال ۲۰۱۲ به بازسازی بخشی از سایت متروکه شهری در منطقه ی اسکالر بکر پرداختند، سایتی که تبدیل به فضای اجرای جمعی برای ترکیب هنر و صنایع دستی شد و برنامه های فیزیکی عبارتند از کشاورزی شهری، تئاتر، نجاری و سایر فضاهای پشتیبانی. در سال ۲۰۱۴ تیم کارفرما «سیتیو ایراتزو» به صورت قانونی زمینی در حال توسعه را در اکوادور ۴۲۸ انتخاب کردند. آن ها مواد زاید و زباله های تولید شده را تبدیل به ابزاری برای تئاتر، معماری، موزیک، نقاشی،صنایع دستی و درختان میوه کردند، که مدل های جایگزینی برای کار و آموزش و روابط ما نسبت به محیط زیست هستند.

اهداف عبارت است از:

-احیای سایت فرهنگی والپارایسو برای کاربری عموم.

-ترغیب هنر و صنایع دستی به عنوان ابزاری برای کار و آموزش.

-فضاهای ملاقات و واکنشی برای عموم.

-فعالیت های هنری و فرهنگی توسط کارگاه های آزاد.

-تکنیک های ساخت و سازهای فراروند توسط بازیافت.

-توسعه ی خودآگاهی نسبت به هویت محلی.

 

ویژگی های فضای اجرای جمعی

قبل از اجرا تمامی سایت از هر نوع آلودگی و زباله پاک و از چهار طرف خیابان دسترسی امکانپذیر شده است. تسهیلات بالقوه برای اجرای فعالیت ها در نظر گرفته شده است ث ویژگی های فضای تجراب جمعی عبارتند از:فضاهای برگزاری رویدادها منعطف، برای تئاتر، سیرک، و اجرای موسیقی است که گنجایشی بیش از صد نفر برای اجراهای هنری دارند. تسهیلات آشپزی برای آماده کردن خوراک عبارتند از اجاق باربکیو و پیتزا. فضاهایی کارگاهی برای آموزش هنر و صنایع دستی و همچنین سرویس های بهداشتی. باغ های سبزیجات هم برای پرورش میوه و سبزیجات معطر در آشپزخانه در نظر گرفته شده است.

چهارسوی معماری

Recent Posts

مدرسه ابتدایی فنگشی

حرکت و چرخش اشکال، انواع مختلفی از فضاهای ارتباطی و فعالیت عمومی بین فصاهای مختلف…

2 سال ago

غرفه بلغارستان

برخی از سالن‌های غرفه بلغارستان به فناوری نوین اختصاص داده شده‌اند یکی از فناوری‌های امیدوارکننده…

2 سال ago

غرفه کانادا

غرفه کانادایی در اکسپو دبی منعکس کننده مناظر و اکوسیستم های در معرض خطر است

2 سال ago

غرفه جمهوری چک

ایده طراحی غرفه نه تنها یک پوسته ، بلکه یک موجود زنده است که فرآیند…

2 سال ago

در نمایشگاه اکسپو دبی می توانید روی نیمکت هایی الهام گرفته از خط عربی بنشینید

زیبایی و پیچیدگی زبان عربی به شکل فیزیکی ایده طراحی نیمکت‌ها در نمایشگاه اکسپودبی است.

2 سال ago

غرفه ترا

باغ های اطراف طراحی غرفه بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بازدیدکنندگان است، چه تجربی و…

2 سال ago