مرکز روانپزشکی

پروژه مرکز روانپزشکی آدام لوئیس

هدف ساخت مرکز روانپزشکی

این مرکز روانپزشکی ، مراقبت های یکپارچه ی پزشکی و روانپزشکی را برای جوانان رده ی سنی ۱۸ تا ۳۰ سال فراهم آورده است. هدف مرکز پیتر ب لوئیس پ آدام لوئیس، بهبود سلامت ذهن و رفتار بیماران از طریق ترویج سبک زندگی سالم در محیطی غیر سازمانی است به نحوی که عوارض جانبی سو مصرف مواد و داروهای روانگردان کاهش یابد و وضعیت کلی سلامت بیماران بهبود یابد. معماری و خدمات این مرکز برای بیش از ۵۰۰ نفر فراهم آورده شده است.

سایت مرکز روانپزشکی

تسیهلات مرکز روانپزشکی در دوطبقه در سایتی نزدیکی شهر منهتن قرار دارد. طبقات ساختمان به نحوی بازسازی شدند که مکانی مطلوب برای مرکز سلامت ذهن باشند. تسهیلات موجود، در مجتمع ۵۷۰۰ فوت مربعی است که در مجاورت همسایگی محله ای مسکونی نیویورک قرار دارد. کل ساختمان شش طبقه و در مجاورت ساختمانی چهار طبقه با نمای از روکش سنگ قهوه ای است.

برنامه مرکز روانپزشکی

مرکز روانپزشکی به نحوی طراحی شده است تا فضاهای باز وسیعی با مبلمان مدولار شده فراهم آورد که می تواند عملکردهای مختلفی را از جمله جلسات بین کارکنان و اعضا،‌ کلاس های ورزشی،‌ گردهمایی های جمعی را شامل شود. عناصر فیزیکی برنامه عبارتند از:فضای چندمنظوره ی برای جلسات و آموزش,فضای آموزشی در آشپزخانه که مجهز به سامانه ی تصویری صوتی یکپارچه است و میزبان کلاس های پخت و پز و تغذیه است,فضای زیرشیروانی با تجهیزات ژیمناستیک که دید به باغ بام سبز و شهر فراتر از آن دارد,فضای ورزشی با سقف شیشه ای جایی که کلاس های یوگا،‌ نرمش و تناسب اندام برگزار می شود و تجهیزات برای استحمام و قفسه های نگاهداری وسایل شخصی است.

چیدمان فضای داخلی مرکز روانپزشکی

پلان باز داخلی به نحوی چیده شده است که از نور روز در نماهای شرقی و جنوبی استفاده شود.

کاشی های آکوستیکی منحنی شکل در سقف تعبیه است.

پنجره ها به نحوی مکان یابی شدند که تهویه طبیعی امکان پذیر است.

سامانه ی تهویه ی به نحوی است که زمانی که پنجره ها باز هستند از اتلاف مصرف انرژی جلوگیری شود.

چراغ های قابل تنظیم، با کارایی بالا و چراغ های فلورسنت برای کنترل نور استفاده شدند.

سامانه ی بام سبز در معرض نور جنوب ساخته شده است تا مشغولیت مثبت ذهنی فراهم آورد.

همچنین سامانه ی بام در نور دهی جنوب دارای زهکشی و خنک کننده ی مناسبی است.