پروژه طراحی پارک در همسایگی شانگهای

پروژه طراحی پارک همسایگی شانگهای

ایده ی طراحی پارک شانگهای

شرکت معماری ام‌ وی‌ آر‌ دی‌ وی در همکاری با تیم معماری آی‌آس‌ای، از طراحی پارک و مرکز فرهنگی برای کارمندان و شهروندان شهر پودونگ، شانگهای در چین خبر داد. ساختمان های کتابخانه، مرکز هنری، مرکز نمایش و مرکز ورزشی از جمله چهار برنامه های فیزیکی هستند که برای طراحی پارک در این محله فقرنشین در نظر گرفته شده به نحوی که به طور کامل باچشم انداز پارک ادغام شده اند. پارک های‌تک ژنگ‌ژیانگ در سال ۱۹۹۲ به عنوان مجتمعی برای شرکت‌هایی که فعال در زمینه فنآوری و خلاقیت هستند احداث شد. بیست سال بعد، این محله تبدیل به مرکز تجاری و زندگی با بیش از ۴۰۰۰ نفر کارمند و ۱۰۰هزار نفر کارگر شد که خانواده هایشان در همسایگی این محله زندگی می کنند.

ویژگی طراحی پارک

نیاز به تسهیلات جمعی برای تفریح و گرد هم آمدن خانواده ها، شرکت معماری ام وی آر دی وی را بر این داشت که مجموعه تفریحی و پارکی را در نظر بگیرد که در جزیره ای در کنار دو مسیر آبی و فضاهای با ارزش سبز واقع شده است، هدف اصلی از طراحی پارک مقصد جدیدی برای هویت بخشی فرهنگی و تفریحات سالم در مجاورت لذت بردن از طبیعت در چشم اندازی زیبا در محله پودنگ بوده است.ویژگی طراحی ، ترکیب فضاهای آرامش بخش، مرکز شهری و مرکز فرهنگی هیجان انگیزی برای تفریحات سالم است. طراحی این پارک شامل برنامه ای در چندین لایه ی عمودی تفکیک شده از یکدیگر است به نحوی که چمن های پارک در ارتفاع و پلازای شهری در بخش زیرین واقع شده است. ساختمان در درون منظر و محوطه سازی به نحوی جای گرفته که فضاهای مطلوبی را در فضاهای بینابین لایه ها برای فعالیت های فرهنگی و تفریحی تعریف کرده همچنین فضاهای الحاقی پارک بر روی بام ها واقع شده است. از دیگر شاخصه های این طراحی، مسیرهایی در تمامی سطوح است که سهولت گردش بین عناصر برنامه ی فیزیکی را فراهم آورده است.

ساختمان در طراحی پارک

احجام ساختمان های پارک به تدریج با محوطه سازی پارک ترکیب شده.

به نحوی امکان انجام فعالیت های متنوع را فراهم آورده است.

نقاط دسترسی متنوع به سمت میدان مرکزی اصلی، سبب تفسیر های مختلف از سایت شده است.

فرم های پیشنهاد شده ی طراحی پارک،‌سیلويت های جذاب.

و مجموعه ای از ساختمان های شاخص است که از پارک بر آمده است.

و به داخل منظر نفوذ کره و زندگی شهری فعالی را ایجاد کرده است.

بازدیدکنندگان قادر هستند نه تنها پیرامون ساختمان قدم بزنند.

بلکه بر بالای بام نیز گردش کنند و در نتیجه پرسپکتیو های مختلفی از سایت را ببینند.

فضاهای طراحی پارک شانگهای

کتابخانه ی ۱۰ هزار مترمربعی تنوعی از فضاهای مطالعه و عمومی را در اطراف دهلیز مرکزی شکل داده که تعمیمی از پلازای مرکزی است. در امتداد پلازا، مرکز هنری دارای ۵۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی مملو از نور است. مرکز نمایش با مساحت ۱۰ هزار متر مربعی شامل دو سالن تئاتر است: سالنی بزرگ و ۷۰۰ نفره برای بازی و کنسرت، و سالن تئاتری ۳۰۰ نفره برای رویدادهای کوچک. سایر فضاها عبارت است از سالن سخنرانی، موسیقی، تسهیلات نهارخوری و سالن استراحت. مرکز ورزشی با مساحت ۱۰ هزار مترمربع شامل امکانات ورزشی نظیر استخر شنا، سالن ورزشی بزرگ شیشه ای است. در طراحی پارک سایر فضاها بر روی پشت بام گسترش یافته اند.

#MVRDV #Pudong #Shanghai #park #4sooarc
#پارک #شانگهای_چین #چارسوی_معماری